Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal revisor eller advokaten opsætte et ApS, eller kan jeg selv det?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et par virksomheder i forvejen, men det er efterhånden en årrække siden jeg startede dem og reglerne har ændret sig en del siden.

Jeg synes at have læst en artikel et sted, hvor mange startede selskab uden at have tilladelse til det - men husker ikke hvor (måske business.dk). Heri stod, at man skulle have en revisor eller advokat til at lave papirarbejdet, men når jeg kigger på webreg.dk kan man uden videre registrere sig selv, hvilket jo er nemt og omkostningsfrit.

Selvfølgelig kunne jeg smide 1500,- til min revisor for 15 min. arbejde - meeen.

Hvad kan man og hvad kan man ikke?

På forhånd tak!

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 14:50

Hej Linux

Hvis du har et par virksomheder i forvejen, som du skriver, vil jeg bestemt anbefale dig at evt. nye virksomheder etableres sammen med de virksomheders revisor. Han/hun vil jo kende dine forhold og kan dermed sørge for at virksomheden indgår optimalt i din gruppe/koncern.

Hvis din revisor tager 1.500,00 for det er det godt givet ud for at etablere et nye selskab og se til at alt er gjort korrekt. At starte et selskab er jo en stor beslutning, så jeg da bestemt anbefale dig en revisor.

Hvis du ikke har en revisor, er der jo mange herinde bl.a. Peter revisor - og jeg ved ikke om han kan gøre det for 1.500,00 men det er da værd at spørge.

Mvh Stig

PS: Håber du kunne bruge svaret.

Stig Larsen - www.larsen-finans.dk- info(snabela)larsen-finans.dk - Telefon 70 26 99 11 - Du finder os også på Facebook

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 23:04

Det er rigtigt, at du blot selv kan stifte selskabet - du skal bare have en revisor/advokat eller din bank til at skriver under på dine kapitalforhold. Så E&S er sikre på, at pengene faktisk står på en bankkonto.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)