Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sporing af mine kampanger

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg kører i øjeblikket et par kampagner på forskellige søgeord med forskellige annoncetekster.

Jeg driver en IT-Support virksomhed har lidt svært ved at spore "salg" via AdWords.

Jeg har en kontaktformular på siden - men den bliver faktisk aldrig brugt. Det ender altid i et telefonopkald og dette kan jeg jo ikke spore direkte til AdWords ved mindre jeg spørger kunden.

Der må være nogle eksperter som har oplevet samme "problem". 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 21:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Denni

Det er en klassisk problemstilling du omtaler. En effektiv løsning, der ganske vist er lidt tidskrævende, er at opsætte en kampagneside til AdWordsannonceringen specifikt.
Denne kampagneside sættes grafisk op som din egen side, men må naturligvis kun indeholde unik tekst, så du ikke ryger ud i DC problemer. Siden skal være komplet i sit udtryk og være seriøs, informativ og sælgende. På kampagnesiden bruger du et telefonnummer der er valgt specifikt til denne og altså ikke virksomhedens sædvanlige hovednummer.

På den måde kan du, omend det er lidt primitivt, helt få et konkret billede af effekten, uden at du behøver spørger de som henvender sig. Vær opmærksom på, at du kan tilpasse kampagnesiden og løbende registrere hvad der fungerer og hvad der ikke fungerer.

God vind med det hele!

Mange hilsner,

Mathias

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 07:53

Mathias Hougaard:

Hej Denni

Det er en klassisk problemstilling du omtaler. En effektiv løsning, der ganske vist er lidt tidskrævende, er at opsætte en kampagneside til AdWordsannonceringen specifikt.
Denne kampagneside sættes grafisk op som din egen side, men må naturligvis kun indeholde unik tekst, så du ikke ryger ud i DC problemer. Siden skal være komplet i sit udtryk og være seriøs, informativ og sælgende. På kampagnesiden bruger du et telefonnummer der er valgt specifikt til denne og altså ikke virksomhedens sædvanlige hovednummer.

På den måde kan du, omend det er lidt primitivt, helt få et konkret billede af effekten, uden at du behøver spørger de som henvender sig. Vær opmærksom på, at du kan tilpasse kampagnesiden og løbende registrere hvad der fungerer og hvad der ikke fungerer.

God vind med det hele!

Mange hilsner,

Mathias

Hej,

Tak for dit gode svar.

Jeg har dog ikke umiddelbart mulighed for at bruge et andet telefonnr i det jeg har kun benytter én mobiltelefon da jeg er alene i firmaet :)

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 09:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Denni,

Jeg har leveret og optimeret mange adwords-kampagner til virksomheder i samme situation som dig, så jeg kender godt til de udfordringer der kan være, når ens kunder ikke har eller bruger en kontaktformular. Jeg kan se, at du har Analytics installeret og der er løsningen. Jeg vil anbefale at du gør følgende: 1. Linker din Adwords konto til din Analytics konto, hvis de ikke allerede er linket. Derefter sætter du følgende mål op i Analytics. 1. Set kontaktsiden. 2. brugt mere end f.eks. 3 min. på dit site. De mål kan så importeres tilbage i Adwords, under konverteringer. Der anbefaler jeg, at du kun importere mål 1. Set kontakt side. Adwords viser nemlig kun en værdi for konverteringer, så hvis du linker to mål vil Adwords vise summen af de to mål og det gør det svært at optimere, da du ikke ved hvilke konverteringer der ligger til grund for tallet. Nu kan du så i Analytics se præcis hvilken kampagne, annoncegruppe, søgeord, annoncetekst osv. der har skaffet dig en interesseret kunder på kontaktsiden. Jeg vil mene at det er den bedste løsning, med de vilkår du har. Derudover vil jeg også anbefale dig, at spørge alle nye kunder, hvordan de har fundet dig. Når det kun er dig der svare telefonen burde det være overkommeligt og der er da ikke noget mere interessant, hvis du spørg mig.

Hvis du får brug for hjælp til dette, eller andet ang. Adwords og Analytics kan jeg hyres til meget rimelige priser.

Held og lykke med det hele.

Mvh. Peter  

tonere

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 09:07

Peter Munck:

Hej Denni,

Jeg har leveret og optimeret mange adwords-kampagner til virksomheder i samme situation som dig, så jeg kender godt til de udfordringer der kan være, når ens kunder ikke har eller bruger en kontaktformular. Jeg kan se, at du har Analytics installeret og der er løsningen. Jeg vil anbefale at du gør følgende: 1. Link din adwords konto til din Analytics konto, hvis de ikke allerede er det. Derefter sætter du følgende mål op i analytics. 1. Set kontaktsiden. 2. brugt mere end f.eks. 3 min. på dit site. De mål kan importeres tilbage i adwords, under konverteringer. Der anbefaler jeg, at du kun importere mål 1. Set kontakt side. Adwords viser nemlig kun en værdi for konverteringer, så hvis du linker to mål vil Adwords vise summen af de to mål og det gør det svært at optimere, da du ikke ved hvilke konverteringer der ligger til grund for tallet. Nu kan du så i Analytics se præcis hvilken kampagne, annoncegruppe, søgeord, annoncetekst osv. der har skaffet dig en interesseret kunder på kontaktsiden. Jeg vil mene at det er den bedste løsning, med de vilkår du har. Derudover vil jeg også anbefale dig, at spørge alle nye kunder, hvordan de har fundet dig. Når det kun er dig der svare telefonen burde det være overkommeligt og der er da ikke noget mere interessant, hvis du spørg mig.

Hvis du får brug for hjælp til dette, eller andet ang. Adwords og Analytics kan jeg hyres til meget rimelige priser.

Held og lykke med det hele.

Mvh. Peter  

tonere

Hej Peter.

Alt det du har skrevet har jeg faktisk allerede gjort :-)

Men tak for dine inputs - der er jo nok ikke så meget mere at gøre ved det. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 09:43

Hej Denni,

Det var så lidt.

Nej, så er du ude i kampagnesitet og det er måske lidt overkill i forhold til det du kan spare på dine Adwords.

Mvh. Peter

tonere

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)