Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den gode forretningsidé ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Den gode forretningsidé ?

Jeg har selv et par rigtig gode forretningsidéer, men der er nogle forskellige problemstillinger jeg arbejder med, men lad det nu ligge.

Jeg vil egentligt gerne hører alle jer aminoer om, hvordan i kommer på den gode forretningsidé ? og hvilke overvejelser i gør jer.

Hvad tager i udgangspunkt i, jeres egne interesser ?

Hvis vi nu tænker udover jeres egne interesser ? hvordan kommer i så på en forretningsidé ?

Hvilke overvejelser gør i jer om jeres forretningsidé ? laver i en SWOT analyse, eller en helt anden form for analyse ? og hvis ja, hvilken ?

Hvordan tager i kontakt til leverandører ? Telefon, mail, eller møder i op hos leverandøren ?

Hvordan laver i jeres forretningsbudget, så i kan se om jeres idè bliver en rentabel forretning ?

Hvilket tankesæt har i ? prøver i at kigge på tingene på forskellige vinkler rent iværksætter mæssigt og idé mæssigt eller har i en bestemt model ifølger ?

Hvilke gode råd har i ellers, må i selvfølgelig også gerne komme med.

Men det vigtigste og mest konkrete spørgsmål er, hvordan i kommer på den gode forretningsidé ?

Derudover vil jeg anbefale alle jer som ikke allerede ser Martin thorborgs Talkshow, at i kan følge med på på http://thorborg.tv eller på youtube og søg under Martin thorborg det er et kanont talkshow, han er altid god for noget inspiration til iværksættere.

Venlig Hilsen

Jesper Jørgensen

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 16:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mange spørgsmål... Jeg kan starte med at svare på et af dine spørgsmål :) 

Jeg får ofte ideer ved "pains". Dvs. at når jeg i hverdagene oplever noget som kan irritere mig eller på anden måde få sat tankerne i gang. 

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 18:49

Den gode forretningsidé er ikke nødvendigvis "genial" eller unik. Den gode forretningsidé er den, der giver dig en rigtig god mavefornemmelse, den idé, du bare er nødt til at føre ud i livet - også selvom der er mange andre lignende forretningsidéer. Hvis du mener, at du kan sætte dit eget personlige præg på idéen, tilføje den noget ekstra og gøre den endnu mere rentabel, så er det en god forretningsidé.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 21. Mar 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:31

genialt hr.Thomas

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 17:48
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)