Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu skal der betales moms af dit hussalg

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hussalg er nu med Moms

Jeg kan ikke se hvordan dette skal kunne hjælpe boligmarkedet overhovedet.

Det vil være med til at gøre boligkøb en suveræn underskuds forretning.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 10:12

Staten mangler jo penge i kassen, så pengene skal hentes ved sætte afgifter, moms på almulige ting ! - (Puhaaa jeg er bange for krisen kommer til ændre vores samfund meget !!)

Markedsføringsforum - kom og være med!

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:39

Generelt er der tale om at byggegrunde og nybyggede huse pålægges moms efter nytår, hertil kommer også huse som har gennemgået større ombygninger.

Så det almindelige brugthusmarked skulle generelt gå frit.

Men det er helt sikkert endnu et søm i ligkisten til den danske og hårdt ramte byggebranche.

Endnu et dårligt eksempel på "uduelig" bogholderpolitik, som måske ikke giver nettoprovenue, hvis der medregnes de negative effekter for byggebranchen inkl. materialeproducenterne.

Det havde været mere visionært at begunstige nulenergibyggeri i stedet for at dræbe fremtidigt energirigtigt byggeri.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 61
Fra  Valutaskolen Skrevet kl. 11:14

Der er tale om at man skal betale moms af fortjenesten ved salget ikk?

Det vil altså betyde at private skal til at lave momsregnskab for sit nybyggeri, og gemme alle kvitteringer og føre regnskab over omkostninger og indtægter.

Jeg har en fornemmelse af at det også drejer sig om at komme det sorte arbejde til livs, måske?

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:58

Hej Marcel

Lovgivningen er meget uklar og bliver pt. kritiseret fra mange side for lovsjusk, men som udgangspunkt ønsker man at få moms på byggejord, herudover er noget med at få moms på private bygherrer. Det står lidt uklart hvordan momsen skal beregnes, herunder om den skal være afhængig af fortjeneste eller ej. Der er eksempler fra byggebranchen hvor entrepenører bliver pålagt moms af husbyggeri/salg hvor de ikke har tjent penge, så spændende at se om denne praksis skal overføres til den almindelige borger.

Jeg kan desværre kun forestille mig at denne form for lovgivning fremmer sort arbejde, mekanismen er ganske enkel, jo dyrere pris på det legale marked, jo bedre muligheder på det sorte marked.

De bedste hilsener

Finn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)