Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gulplade bil?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit sidste indlæg er jeg enig i men jeg er ikke enig i det med kørebogen. Der er en række andre forhold som også indgår: Omfanget af den kørsel som virksomhedens drift betinger kan ofte godtgøres på anden måde. Forefindes der privat bil ved siden af og hvad køres der i denne ?.

Det man kan sige er at det er dig der har bevisbyrden for at kunne godtgøre omfanget af den erhvervsmæssige kørsel når man har tilkendegivet at bilen også anvendes privat, og der taler vi papegøjeplader når der ikke er tale om en ældre bil.

Hvad kilometerregnskaber angår så er det min opfattelse at der kan findes fejl i ni ud af 10 kilometerregnskaber og et kilometerregnskab er ikke nødvendigvis altid en fordel, fordi det også er afslørende. Skat kan meget nemt finde ud af om en person er omfattet af den såkaldte 60 dages regel ved kørsel til faste arbejdssteder hvis der foreligger et f'ørt kilometerregnskab. Det kan de også uden men de har noget nemmere spil hvis det står sort på hvidt.  

Taler vi om en gammel bil uden de store reparationsudgifter vil det klart bedst kunne svare sig at bruge statens satser i din situation. Fordi de faktiske udgifter på bilen er lavere end det du kan gå godtgjort via satserne. Det vil så ikke blive til så meget når der ikke køres meget erhvervsmæssigt bilen men modstykket er jo at du også kun får et mindre forholdsmæssigt fradrag for udgifterne.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)