Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dyr revisor?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej - jeg leder efter en revisor med en mere rimelig pris end min nuværende.

Jeg er her i efteråret startet som selvstændig freelance IT konsulent, men har faktisk for mange måner siden kort arbejdet som revisor i et par år. Vi havde dengang mange klienter under virksomhedsskatteordningen, som jeg har en ok basal forståelse for. Men jeg vil alligevel gerne have en revisor, for jeg ved, at det ikke er med hovedet i skattereglerne, jeg mest fordelagtigt kan bruge min tid. :)

Jeg har fået kontakt til en revisor anbefalet af bekendte. En lille revisor, der er blevet en del af en af de største landsdækkende revisor-kæder. (eller hvad man nu kalder det).

Da vi havde en lang første samtale, fakturerede hun mig 2.000 - hvilket hun først gjorde mig opmærksom på efter samtalen. En underlig måde at håndtere det på IMO, men da jeg fik god rådgivning med på mange områder, var der reelt værdi for pengene.  Men lidt snydt må jeg nok sige jeg følte mig.

Da jeg samtidig fortalte hende hvad min omsætning ville komme op på, krævede hun kr. 12.000 for at udarbejde min selvangivelse. Jeg bogfører selv løbende de få bilag jeg har.

De 12.000 spiller i og for sig ikke nogen rolle, men jeg følte ikke det står mål med den indsats der kræves for at udarbejde det skattemæssige regnskab, komme med et par anbefalinger til afskrivninger mm. og så udfylde min selvangivelse. Jeg har ikke noget imod at betale for det, men jeg sidder tilbage med fornemmelsen af at det ikke er omkostningsbaseret, men at hun her har set en mulighed for at tjene nemme penge.

Eller er det mig der ikke er fulgt med tiden? Og at det bare er det det koster for et sølle regnskab med ca. 200 bilag, der iøvrigt er bogført???

Hendes kompetence havde jeg ikke noget at udsætte på, og hun var også skarp nok til at fange hvad forretningen gik ud på.

Hvad mener i, kære læsere?

Lige nu skal jeg have fundet mig en ny revisor - om ikke andet for at få endnu en pris, men har bare ikke lige haft tiden ... :-/

dbh Lars

Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 20:13
Jeg synes nu også det lyder temmelig urimeligt for de par timer det kan
tage at lave det stykke arbejde. Især set i lyset af at du laver det
arbejdsintensive bogføringsarbejde. Der er et par dygtige revisorer her
amino, så mon ikke de byder ind på denne tråd inden længe!
Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 20:54
Hej Larswa

Jeg kan varmt anbefale www.2talrevision.dk, indehaveren er Morten Thornberg og han har en god forståelse for folk der er nystartet eller har mindre virksomhed generelt. Kontakt ham evt. for priser ...

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Tilmeldt 14. Jan 07
Skrevet kl. 21:22
Hej - og tusind tak for tilbagemeldingerne!!

Jeg er glad for at høre det ikke bare er mig der er på månen :)

Jeg tager fat i de kontakter jeg har fået indtil videre.

mvh Lars

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:14

Hvis dit materiale er bogført ordentligt, og det vil sige, at tingene stemmer - banken, debitorerne osv., så synes jeg også, at det lyder voldsomt, og du er velkommen til at kontakte mig, så skal jeg anbefale et par stykker, som du kan tage en uforpligtende (kortere, gratis) samtale med, for at se, om de vil være gode sparringspartnere/rådgivere for dig.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:09
Ud fra det du skriver er jeg også enig i at det lyder lidt voldsomt hvis der ikke er særlige forhold/rådgivningsområder og bogføringen iøvrigt er lavet og er tilgængelig så man kan udarbejde et regnskab på grundlag af den.

Jeg har også via mit virke kontakt til adskillige revisorer i Nordsjælland og København som du evt. kan kontakte.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 12:19
Dato: 14-01-2007 21:22:22 Forfatter: Larswa Hej - og tusind tak for tilbagemeldingerne!!

Jeg er glad for at høre det ikke bare er mig der er på månen :)

Jeg tager fat i de kontakter jeg har fået indtil videre.

mvh Lars

Jeg syntes det lyder meget dyrt for at få lavet en arsafslutning.
Nu ved jeg ikke hvad din omsætning er, vores er et to cifret millionbeløb og vi betaler det halve, så jeg ville nok kikke mig omkring efter en anden revisor.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Tilmeldt 14. Jan 07
Skrevet kl. 22:06
Hej Michael,

tak for dit svar - må jeg spørge hvem du bruger?  Og nej - jeg holder mig til de encifrede millioner :)  og for 2006 desværre lidt under, idet jeg lige er startet.

mvh Lars

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 22:16
En rimelige pris for dit lille regnskab er ca...   Hver kvatal ca 1 -2 time hver gang, og årsregnskab er ca 5-8timer a 400kr   (+ moms det hele)   Og en revisor er nok at  overkill, bruge en bogholder/regnskab kyndig, der mange freelancer der tilbyder den slags

Tilmeldt 14. Jan 07
Skrevet kl. 22:24
Jeg bogfører selv, så det er ikke noget problem, men vil foretrække en revisor, da jeg benytter virksomhedsskatteordningen, og på et tidspunkt skal der også foretages en virksomhedsomlægning.
Så hellere starte op sammen med en revisor der kan rådgive mig fornuftigt omkring disse ting.  Mit første regnskab/selvangivelse der kun omfatter 4Q af 2006 kunne jeg nok selv skrue sammen, men det var også tænkt som en billig syretest af om jeg har fået kontakt til den "rigtige" samarbejdspartner.

mvh Lars
Side 1 ud af 2 (20 indlæg)