Hej!
Jeg faldt over den hjemmeside i dag "http://bizinformation.dk/"
det er en hjemmeside der kan regne værdien på din hjemmeside ud, men jeg ville bare høre hvad i mener om denne hjemmeside. jeg tjekkede dba.dk = 18.190.000 Kr. Men jeg syntes at det lyder lidt for lavt jeg ved da også at hjemmesiden er blevet solgt til ebay for 2.100.000.000 kr. så jeg ved ikke hvordan den regner det ud og kan man stole på den? på forhånd tak
MVH
Der er ikke en eneste online tjeneste der kan regne værdien af en hjemmeside ud. Selv mennesker kan være uenige da det er en subjektiv vurdering hvor man tillægger forskellige områder forskellig værdi.
En websides værdi er blandt andet vurderet på dens potentiale som er meget svært at vurdere.
10000 besøgende på en autogenereret nyhedsside er ikke så meget værd, som 10000 besøgende på en nicheside om sadler til heste.
For at beregne en sides værdi må man kigge på indhold (niche/ikke niche, konverterings potentiele), omsætning, potentiel omsætning fremover osv osv osv.
INGEN hjemmeside kan lave beregninger der bare er lidt kvalificerede. En hjemmeside som den du nævner er en sjov gimmick, men det er det.
Med venlig hilsen
Thomas Frost, WebCoders.dk