Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugen af ®

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej folk :)

Kan jeg uden videre bruge ®-symbolet (registeret varemærke) i mit logo, hvis min virksomhed er registreret og har fået CVR-nummer? Eller hvad dækker det symbol over?

Mvh,
Christian Birch
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :
fey.dk: Skal jeg så forstå "Der er ikke i den danske lovgivning regler for betydningen af TM og ® . Du skal dog være klar over, at der gælder forskellige regler for brugen af TM og ® i udlandet." som at jeg sagtens kan bruge "®" i mit logo uden at komme af med nogle dyre lærepenge hos en eller anden offentlig myndighed? ;)
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Det tør jeg så ikke svare på :)

Men du kan jo skrive til deres kundeservice.. der var vist et link i toppen af den side.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
fey.dk: Ok, men tak indtil videre :)

Er der andre der har erfaringer på dette område?
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Når du registrerer din virksomhed ved Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, registrerer du ikke samtidig et varemærke.
 
Det gør du hos Patent- og Varemærkestyrelsen.
 
http://www.dkpto.dk/
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik ikke læst de andre besvarelser godt nok, kan jeg se.

Du får reelt ikke meget ud af at bruge symbolet, hvis du ikke rent faktisk har registreret firmanavnet (jeg går ud fra, at det er dét du vil sætte symbolet ved). Det skulle da lige være at narre folk til at tro, at du har registreret et varemærke.
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg mener ordret at have læst i noget materiale fra Patent- og Varemærkestyrelsen, at det kan være ulovligt at benytte symbolet, hvis man ikke vitterligt har registreret varemærket.

Jeg kan desværre ikke komme med nogen konkret henvisning, men hvis jeg var dig, ville jeg ikke bruge det uden forudgående registrering.
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Lidt svar til alle: Efter hvad I har skrevet, vælger jeg at droppe "®" igen. Det virker egentligt også uprofessionelt, når man ikke engang har det registreret som varemærke :)

Tak for svar!
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Christian

 
Vi har flere registrerede varemærker og har haft stor glæde af at de var registrerede - bl.a i forbindelse med domænekapringer. I de situationer virker der afsindig godt at have en registrering på et givet navn. I DK er der rimelig fair play omkring accept af et navn der bruges kommercielt, hvis man kan dokumentere at man har brugt de over nogle år - undtagen altså hvis man hedder Lego eller Mærsk til efternavn.
 
I det store udland derimod er man mere ligeglad overfor en sådan dokumentation - der skal der kolde fakta på bordet før man få ret.
 
En varemærkeregistrering der f.eks. indeholder et navn samt et logo i form af tegning el lign koster ca DKK2.500 for hvert 10 år man ønsker registreringen. Det er sgu en billig forsikring mod plattenslagere der vil nyde godt af din markedsføring.
 
 
Med venlig hilsen
 
Lars C
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)