Vi købte i sommer en bygning hvor der tidligere lå en euromaster - adressen er Gejlhavegård 3, 6000 Kolding.
Vi har simpelthen så mange som kører forgæves, fordi der i deres gps står, at nærmeste euromaster er på vores adresse - og det står også på google.maps.dk. Og så har vi kunder som ringer for at sikre sig, at de nu har fået den rigtige adresse, når deres gps siger euromaster i stedet for jakodan.
Hvordan søren får man fjernet det? Er det noget euromaster engang har oprette og så er det kun dem der kan fjerne det igen? Eller bliver det automatisk rettet en gang hvert år eller lign, efter hvor man er registreret i erhvervsregisteret?
Jeg har kigget rundt omkring på googlemaps og kan ikke finde nogen steder, hvor man kan fjerne det.. Og jeg ved ikke, hvor gps'ere får deres oplysninger fra .-)
Du kan kun rette i de google maps, du selv opretter. Den, der har oprettet det i sin tid, skal selv slette det. Det er det fandes ved cyberspace og det man ligger ud, det "hjemsøger" en længe.
Hvis du opretter et google map for din butik, kan de være gps'erne bliver forvirrede :) Tror gps'erne du snakker om skal opdateres.
Men de trækker vel deres oplysninger fra google's satelit, som benyttes til maps. Der er billederne og informationerne ikke ligefrem up to date, da der går lidt (lang) tid fra satelitten tager billederne til de ender hos modtager stationen.
Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook
Tak for svar. Ej sikke noget møg.. Jeg troede google burde da have et eller andet kontor man kunne skrve til, ligesom man også kan skrive for at få ændret adressen fx på krak. Hmm er der ikke noget med at man kan skrive til en mailadresse hvis man vil anmelde et foto på maps - man må vel kunne skrive til samme sted for at rette adressen?
Ja, men du kan kun kontakte dem vedrørende rettelser i din egen. Ikke i den du ikke har oprettet.
Jeg har selv prøvet at få fat i google - men forgæves - ang. sletning af et gammelt map, som ikke stemte overens med de nye ejere af stedet. Ganske som din situation.
Desværre er der ikke noget hos google, der skal være nemt. Jeg kan ikke give din en mail adresse, men hvis du finder den, vil jeg gerne havde den også! :)
Tror helt sikkert der er en mail adresse at kontakte, den skal bare graves frem, og den er gemt godt tror jeg. Jeg orker i hvert fald ikke at bruge mere energi på at lede efter den.
Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook