Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver vi holdt for nar af PBS eller hvad

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Nov 06
Indlæg ialt: 235
Fra  www.catertrader.dk Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

Jeg er lidt i en møgsituation med PBS og vil gerne høre jeres erfaringer.

Efter 5 omgange er det lykkedes at bestille en indløsningsaftale. De resterende gange lykkedes det ikke, pga af PBS´s eget betalingssytem, som dog godt kunne modtage min betaling, men de fik ikke noget information.

Nå men her efter min sag har været glemt nogle gange, og jeg har ringet, skrevet, skullet dokumentere at DE har taget betaling for deres ydelse 5 gange for at få mine penge refunderet.

Nå men, der er nu kommet svar fra PBS, som gerne vil lave vores indløsningsaftale, hvis vi sætter kr.. 50.000 ind på en spærret konto som garanti...

Er det mig der er helt lost, eller er det ikke noget underligt. Jeg spurgte dem om det ved oprettelsen, men det var ikke på tale mente konsulenten...

Har i erfaringer med det?

www.catertrader.dk - udstyr til cafe, grill, pizzaria, restaurant mv.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De har vurderet risikoen ved at lade dig modtage betaling med kort og vil gerne have at du stiller sikkerhed overfor dem.

Det er ganske normalt hvis du handler med fysiske varer af en hvis værdi og/eller hvis du er en ny virksomhed uden tilgængelige regnskaber.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 29. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 17:36

Det er meget normalt. 

Husk på du også kan læse det med en anfordringsgaranti fra din bank (det kunne vi i hvertfald).

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 17:40

50.000? Du slap billigt. 

Især forudbetalte online-ydelser er de slet ikke glade for at udstede nye betalingsaftaler til. De vil have 100% dækning, baseret på en vurdering af, hvad du kommer til at omsætte for. Og det fantastiske er - de har jo monopol, så vi kan bare nikke og smile. 

Eneste problem er bare, at de ikke synes at forstå, at man som nyopstartet iværksætter måske har en smule svært ved at fremtrylle 50-?? tusinde kroner, for at sætte dem på en spærret konto. Bankgarantier er heller ikke ligefrem billige i disse dage. Men sådan er vilkårene vel i disse dage...

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:44

Eiler:
Eneste problem er bare, at de ikke synes at forstå, at man som nyopstartet iværksætter måske har en smule svært ved at fremtrylle 50-?? tusinde kroner, for at sætte dem på en spærret konto. Bankgarantier er heller ikke ligefrem billige i disse dage. Men sådan er vilkårene vel i disse dage...

Det tror jeg helt fint, de forstår - men de (via bankerne) skal jo stå 100% inde for beløbet, så der er ikke noget at sige til, de vil have garantien, når der ikke er en kredit score at forholde sig til. Det er surt i den ene ende - men dejligt når du som forbruger er dækket ind i hoved og r.. af netop den garanti.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 17:49

Thomas Rosenstand:

Det tror jeg helt fint, de forstår - men de (via bankerne) skal jo stå 100% inde for beløbet, så der er ikke noget at sige til, de vil have garantien, når der ikke er en kredit score at forholde sig til. Det er surt i den ene ende - men dejligt når du som forbruger er dækket ind i hoved og r.. af netop den garanti.

Som forbruger er du jo dækket 100% ind uanset hvad, da PBS jo SKAL (jf. VISA's regler) udbetale eventuelle refunderinger til dig. Det er PBS' opgave at indkræve dem fra virksomheden. Deraf garantien. 

Jeg har også forståelse for, at de ønsker én eller anden form for garanti. De holder allerede pengene i 28 dage (mine erfaringer er, at de kræver dette, når de kræver garanti). Så du når at opspare en pæn saldo hos dem, inden det bliver udbetalt. En saldo de jo bare krediterer, hvis der skulle blive noget. Og så skal der være garanti oveni?

Problemet er bare, at mange iværksættere skal bruge den her betalingsaftale, men kan ikke skaffe penge til garantien! Sammenligner man med tyske/svenske/amerikanske alternativer, synes jeg ikke umiddelbart, at der fremgår noget om garanti. Omvendt kan man jo så godt vinke farvel til Dankort - selvom kunder med VISA/Dankort stadig vil virke. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 22:43

ang. 28 dages afregning, så er der jo alternativer såsom www.swedbank.dk, som afregner efter 2 dage.

Desværre findes der jo ikke alternativer på dankortet - men sådan er det.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)