Jeg har et spørgsmål til jer med webshops o.lign. Indregner i jeres udgifter til indpakning af varen (kasse, tape, pakkepapir osv.) i salgsprisen? eller i forsendelses prisen? Eller er jeres emballeringsudgifter slet ikke med i jeres pris? |
Beregning af forsendelse m.v.
- 1
Vi sælger webshop-løsninger. Mit svar vil være skriv varens pris, anfør en samlet forsendelses/distributionsudgift. Jo mere du skriver jo mere skal kunden læse (meget logisk ikke), og jeg tror det at specificere kun får kunden til at tænke over ting de ikke behøver at tænke over - så som koster brun tape virkelig 2 kroner? osv. Det hæmmer dit salg. Så skriv kun det der fremmer det det handler om - at de når hurtigt frem til kassen og køberSå kan du nøjes med at svare dem der spørger til en specifikation (mit gæt ca. 0). Jesper |
Hej! Jeg tror du får mange forskellge svar på dette, da der helt sikkert er een måde at gøre det på ;-). Vi ligger lidt på forsendelsesprisen til dækning af embellage, tape etc. hvorimod timeløn til pakningen etc. er indregnet i avance/dækning. Jeg kender butikker der benytter ren forsendelses pris (blot postdanmarks takst) + et ekspeditionsgebyr der dækker emballage, løn etc. til pakningen. Igen, er der jo andre der slet ikke tager for forsendelse (ved f.eks. køb for >500,-) så der må det jo af gode grunde ligge andre steder. Så det kommer nok lidt an på dine kunder, produkter etc. hvad der er mest optimal, om det er en lav produkt pris, forsendelsespris etc. /Henrik |
Glemte at skrive - indregn de samlede udgifter til forsendelse og indpakning mm. i denne udgift. Og vis en så lav pris på varen som muligt. |
Hej Jeg driver 2 netbutikker hvor vi på den ene har alle priserne excl. levering og den anden alle priserne incl. levering.. (dog ved et min. køb) og der er kunder der helst vil have det på den ene eller den anden måde.. Den bedste pris opnår man som regel der hvor vi tager hvad varen er værd og ligger den reelle fragtomkostning oven i beløbet. Selv om det til tider kan beløbe sig til temmelig meget, endda mere end produkterne, i visse tilfælde.. Jeg vil mene at det kommer meget an på hvilken type varer I sender, hvor meget man skal gøre ud af jeres fragtberegningerne. Men jeg vil også anbefale at ligge fragten på til sidst, så varerne har den rigtige pris. Men hvis det er varer der er meget lette og sende og som ikke koster meget, kan man jo godt ligge det ind i avancen, ved. fx et min. køb.. der er mange der elsker fri levering... |