Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurdering af en webshop

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Ja, så håber jeg at I har lyst til at kaste øjnene på endnu en side, og fortælle Jeres super gode meninger.

Målgruppen for siden er børn/unge i alderen 5-15.

Her er siden www.ongoing.dk

Hilsen
Michael
Ongoing

Ongoing rullesko, et tryk få hælen og du er kørende.

Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:32
Den er bare FED!!! total god side!

Hvorfra hvordan og af hvem har du fået lavet den side af,,,

hvis jeg må spørge..

Jeg synes bare du skulle udvide dit vare udvalg.. sælg noget mere, forskelligt, i samme aldersgruppe selvfølgelig,,, alt fra eventyrer bøger, til børnenes samle objekter, spil, osv osv,

Din hjemmeside fortjener at blive fyldt!!!

Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 02:45
Hej Blach

Jeg har ikke været hele siden igennem, så nedenstående er blot et par førstehåndsindtryk:

Generelt: Flot side, der med sit farvevalg givet vil appellere ti lsit pubkikum. Jeg havde dog nok valgt at tone den grønne en smule over i mørkegrøn. Det er som om de grønne felter tager lidt for meget fokus.

Alignment: Min første tanke da jeg startede siden var, at topbanner og resten af siden ikke var alignet - fordi der i topbanneret er en markeret kant til venstre som ikke flugter med resten af siden. Jeg ved at jeg er ekstremt fokuseret på den slags detaljer, og at det formentlig ikke vi genere andre, men mit øje generede det

Gå til kurv knap: Det er ikke indlysende klart, at der er tale om en knap / et link , da den grafisk ikke er udformet sådan - det er igen en smagssag - og min smag går i retning af tydelige links og knapper.

Det var blot et par hurtige førstehåndsindtryk. Generelt er indtrykket positivt, og jeg ønsker dig alt det bedste med salget

venlige hilsener

Thomas

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 06
Skrevet kl. 06:48

Hej Denizu,
Tak for din melding, det er jo super, med hensyn til shoppen er det en Scannetshop, men vi har selv brugt ca. 400 timer på vores eget stylesheet, så alt design har vi selv lavet.
Billederne har vi også selv lavet i et diffuser (Lystelt), vi har vel skudt en 1500 billeder for at få den rette lyssætning.
Med hensyn til varer udvalg, kommer der mere, men pt. er det vores rullesko der har første prioritet, vi er ved at designe mere tøj og har fundet et par gadgets til målgruppen som ikke er i Danmark, så der er masser af forhåbentlig gode planer.

Til Albelli,
Tak for indlægget, sjov de ting du nævner, vi har selv snakket om dem, i forhold til banner, er meningen at pilene og rulle effekterne skulle gå fra en forholdsvis tung ende til et let hop, det er også derfor vi har valgt at ligge vores produkt billeder i højre side, men vi vil kigge på det igen og se om vi kan fine et alignment der passer, men nemt er det ikke ;o)
I forhold til farverne, følger de vores cmyk farver til diverse tryk og til vores design som vi selv har lavet til vore T-shirt og huer, igen var det heller ikke nemt at beslutte, men vi føler selv vi har ramt det ok. Men selvfølgelig hvis der flere af samme mening så kigger vi på det, da det er Jer brugere/kiggere ;o) der skal have en god oplevelse.
Kurv knappen skal vi have ændret så den ligner søgeknappen, så den får et mere knappe design, så tak for den observation.

Hilsen
Michael
Ongoing

Ongoing rullesko, Et tryk på hælen og du er kørende

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 11:18
Siden ser lækkert ud, ingen tvivl om det. Det jeg lagde mærke til, var din kommentar omkring målgruppen. Mener du virkelig at målgruppen er børn/unge mellem 5 og 15 år? Jeg kan godt se, at selve produktet er velegnet for børn og unge, men ikke sidens indhold. Der er for mange lange og svære tekster, bl.a. omkring reklamations- og fortrydelsesret, som nok de færreste børn kan forstå, endog læse . Her er det nok forældrerne, du henvender dig til? Eller tager jeg fejl?  Det er vel også dem, der på lovligvis kan bestille varer online? Jeg kunne nemlig ikke finde noget information omkring aldergrænsen for bestilling af online varer (nu er min viden omkring jura og online salg meget minimal, men min moral siger, at det er ulovligt at opfordre børn til at handle online uden forældrernes samtykke)

Måske skal du passe lidt på, at du ikke få nogle sure forældre på nakken, hvis børn har misbrugt deres dankort til køb af dit produkt?

Var jeg 6 år igen, ville jeg nok springe siden over og søge andre mere børnevenlige sider med mange billeder, sjove historier, større og kortere tekst og måske noget flash/film .. Men måske undervurderer jeg dagens børn

gazela.dk 40820055
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 12:29

Ps. der står lidt om markedsføring og salg på nettet under pkt 8.2., hvor der bl.a. står:

• Der skal være en klar adskillelse mellem markedsføring rettet mod børn og unge og markedsføring af varer og tjenesteydelser, der kun er beregnet til voksne. 

• Børn og unge må ikke tilskyndes til at købe varer eller indgå andre aftaler via internettet uden forældres samtykke. Se punkt 7.5 

• Der skal være passende foranstaltninger eller kontroller, der sikrer, at børn og unge ikke foretager køb og træffer aftaler via internettet uden forældres samtykke. Der henvises til punkt 7 i denne vejledning.

Og under pkt. 7.5. står der

• 7.5 Fjernsalg

• Tilbud om fjernsalg fx. via postordre, mobiltelefon, internet eller tv, der retter sig til børn og unge, må kun finde sted, hvis det klart fremgår, at de unge skal have forældres samtykke*.

gazela.dk 40820055
    Fra Sjælland
    Tilmeldt 3. Oct 06
    Skrevet kl. 14:07
    Hej Iwona,
    Tak for dine beskeder, det kan godt være jeg har udtrykt mig forkert, det er varene der passer til en målgruppe på 5-15 år, og det er selvfølgelig kun forældre eller andre myndige folk der kan bestille hos os, lige som alle andre online butikker der har børnetøj, babytøj osv.

De lange tekster er til de voksne som skal beslutte og bestille til deres børn/unge

Der ville komme en seperat side med film om hvordan man køre på vores rullesko og billeder fra børn og unge der køre på vores rullesko, så der også er noget at kigge på, men til dine indlæg er det kun voksne der kan bestille.

Hvem der så køber det via kortbetaling, kan hverken vi eller alle andre tjekke, andet end kortholderens navn, medmindre vi skulle ringe hver gang der kom en ordre, det kunne jo sågar være nogle der havde taget et dankort der ikke var deres og bruge det.

Hilsen
    Michael
    Ongoing

Ongoing rullesko, et tryk på hælen og du er kørende.

Fra Sjælland
    Tilmeldt 3. Oct 06
    Skrevet kl. 22:30
    Hej Alle,

Håber det er ok, jeg sætter gang i denne tråd, men hvis det er muligt og I har tid og lyst, ville det være super hvis der var lidt flere der kunne komme med lidt god kritik til vores webshop, takker på forhånd.

Her er siden: www.ongoing.dk

Tak til Jer 3 der har givet kritk ;o)

Hilsen

Michael
    Ongoing

Tilmeldt 30. Dec 06
    Indlæg ialt: 29
    Skrevet kl. 00:42
    Hej

Det er en rigtig flot side du har der.

Her kommer lidt kritik.

1. i din menu ville jeg nok fjerne bg''en når musen er over også gøre sådan.
    a {
    text-decoration:none;
    }
    a:hover {

text-decoration:underline;

}.
    Men det er jo min smag.
    Ellers en rigtig FLOT SIDE!!
    Fra Sjælland
    Tilmeldt 3. Oct 06
    Skrevet kl. 14:08

Hej Adam og Frederik design,

Tak for din mening, vi har gjort det for at få en smule liv på forsiden, de almindelige blå links som vi har få af på midt forside, er dem vi vil have og ikke flere, og for at beholde linkene i designet har vi valgt denne løsning, så de stadigvæk er tekstlinks og dermed søge optimeret. Men tak for din mening.

Michael
    Ongoing Rullesko  

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)