Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdninger og råd til realkredit lån

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Jesper

Som sagt ser jeg frem til din artikel.

Ja, jeg håber ikke du får ret i dine anskuelser om, at det kommer til at gå så dårligt, hvilket jeg pt. ikke er overbevist om.

Tonny

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:06

Hej Thomas

Om renten stiger eller falder, er der i sagens natur ingen der ved, og du kan finde topøkonomer der spår både det ene og det andet.

Det vil sige at vi er ude i om du skal gamble eller ej! Og her er den første og vigtigste ting du skal finde ud, om du har råd til at tabe! Inden man sætter sig ved rouletten, skal man checke om den er rusisk :-)

Så okay, hvad sker der hvis du tager et F3 lån og renten stiger 3% i periode (et rimeligt bud på et worst-case scenerie), falder værdien af dit hus til ca. 1.7 (Jesper regel holder nemligt meget godt, hvilket man hurtigt kan indse når man ved at folk primært køber efter nettoydelsen).
Derudover vil renten på det fast forrentede lån, været steget så din ydelse bliver højere. Så hvis du kan leve med de konsekvenser, så synes jeg du skal gamble, hvis du ikke kan, ja så tag den sikre vej.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:48

Lundsby,

Hvad så med de sidste 27 år? :-)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:58

Jesper:
Hvad så med de sidste 27 år? :-)

Jeg synes bestemt, jeg skrev at ydelsen ville være højere efter de 3 år, men det kan være det ikke fremgik tydeligt nok. Ydelsen vil være højere, hvilket naturligvis betyder et mindre rådighedsbeløb og hvis rådighedsbeløbet bliver for småt kan det betyde at man ikke kan klare afdragene.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:06

Jeg ville nu vælge F1 Lån afdragsfrit i 10 år og med mega lave renter som kommer i december 2010.

F1, fordi de evt. kan skiftes ud med et fastforrentet år for år.

Renten stiger sjælden meget år for år, så du kan nå at handle inden der sker noget væsentligt.

F3 er man bundet i tre år, pg stiger renten meget, hænger du på den.

Lån gerne med 10 års afdragsfrihed, så du evt. kan komme oven på igen, ved at betale alle andre smålån ud i mellemtiden.

mvh   Geeked

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:48

LANTHER:

Jeg ville nu vælge F1 Lån afdragsfrit i 10 år og med mega lave renter som kommer i december 2010.

F1, fordi de evt. kan skiftes ud med et fastforrentet år for år.

Renten stiger sjælden meget år for år, så du kan nå at handle inden der sker noget væsentligt.

Kan man tage 10 års afdragsfrihed med et F1? Er tricket ikke netop at der lægges om hvert år?

Forøvrigt er det da "smart" at man kan skifte ud med fastforrentet år for år som du siger - Forudsat at ejendomsværdien ikke er faldet så meget at man ikke kan låne 80% længere - Og så pludseligt står med et behov for et banklån ved siden af.

Desværre har staten lidt en tendens til at holde hånden over ludomanerne her i landet, så man er jo næsten til grin hvis man tager et fastforrentet lån, men personligt ville jeg vælge det..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:51

Anders Christensen:
Kan man tage 10 års afdragsfrihed med et F1? Er tricket ikke netop at der lægges om hvert år?

Hej Anders

Begrænsningen på 10 år gælder stadig, selv om der lægges om til nyt F1 årligt. Det er jo reelt det samme lån.

Tonny

Tilmeldt 30. Sep 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:24

Hej alle

Tak for jeres holdninger.

Som flere af jer skriver, så skal man vide at man har råd til at renten stiger til måske 5-6 procent. Og det har jeg pt. ikke.

Så derfor vil jeg nok vælge den sikre løsning og tage et fastforrentet lån på 4% - så kan jeg i hvert fald sove godt de næste par år. :)

Mvh

Thomas

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 10:53

Jeg ville tage et møde med www.realraad.dk der håndterer lån på tværs af de forskellige realkreditinstitutter.

mvh

kjeppe

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)