Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

start af investeringsvirksomhed ???

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 30. Sep 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg har indvisteret en del, gennem tiden. og nu vil jeg gerne til at gøre noget mere ud af det. jeg har samlet 100,000 kr sammen, som jeg vil indvisterer. men der er 2 ting jeg er i tvivl om ?

1: når jeg køber og sælger akiter for 100,000 kr. for man jo hurtig en omsætning over 50,000 kr. skal man så også moms registeres ? hvis ja koster det så noget at bilve det ?

2: før handlede jeg via min bank, men der er meget forsinkelse på kurserne. så ville høre om der er nogen der kender en online side. hvor der er meget lidt forsinkelse på kurserne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:54
Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 193
Fra  Rådgivningsfirmaet Esben Christensen Skrevet kl. 12:53

Hej b246

På omx.dk kan du se realtidskurser på de nordiske markeder og dybden i markedet. Mange internetbanker tilbyder (normalt mod gebyr) også realtidskurser.

Med venlig hilsen

Esben

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 13:56

Jeg ville benytte mig af f.eks. www.nordnet.dk her handler du direkte på børsen og fastsætter selv dine bud på køb/salg.

Jeg bruger det selv til mine aktieinvesteringer.

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 15:00

Hejsa

Har benyttet mig af nordnet siden marts 2009. Før brugte jeg Danske netbank. Nordnet er det bedste jeg har prøvet med mange forskellige former for investeringer(aktier, valuta og osv.) altid god kundeservice og nemt at overskue rent gebyr og prismæssigt. De har så forskellige former for abonnementskonti(gratis for standard version, men kurtagen er forskellig afhængig af antal handler). kan anbefale gratis versionen hvertfald. De er også blevet kåret til den bedste aktiehandler de sidste to år mener jeg.

Mvh MBSP

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:51

Hej,

1: Aktiehandel skal ikke momsregistreres. Jeg har også oprettet et debat forum for at få svar på noget i forbindelse med aktiehandel; nemlig med hensyn til SKAT. Så vidt jeg kan forstå skal der betales 42% i skat, hvis aktieindkomsten er på over 42.8000 kr. og 28% i SKAT, hvis den er under dettte beløb, men jeg er ikke helt sikker på, om dette er korrekt forstået. Derudover har jeg også hørt, at der kommer afgifter på. Jeg følger hermed med i de svar, der måtte kommer her på.

2: Nordnet.dk (www.nordnet.dk) er blevet kåret til årets børsmægler af Dansk Aktionærforening de sidste 3 år i træk, så det burde være det bedste argument for, hvilket online side, der er bedst at handle aktier på.

Venligst,

Tys0n.

Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:53

Rettelse:

42.800 kr. = 48.200 kr. *

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 13:56

Jeg kan også anbefale Nordnet:)

Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:34

nordnet.dk har jeg hørt meget godt om

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:45

Det er værd lige at bemærke at der skal meget til at man kan kalde investering i aktier for en erhvervsmæssig virksomhed i ordets egentlige forstand. Det forudsætter at der mere eller mindre er tale om næring. Dvs. systematisk og kontinuerlig handel med aktier.

Dvs. dine aktieinvesteringer skal du betragte som det der i fagsproget hedder porteføljepleje. Du kan ikke tale om omsætning men om afkast: udbytte, gevinst (og tab) ved salg. Et godt ord at bruge er nok snarere privatinvestor. Noget som mange danskere kan kalde sig men der er langt op til egentlig næring.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)