Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nets.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 10. Apr 10
Indlæg ialt: 294
Fra  lukket virksomhed Skrevet kl. 11:53

Sikke en dejlig nyhed Smile

:o) 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:54

Det er upraktisk for brugerne at de store firmaer glemmer at tjekke domænenavne før de laver disse ændringer. 

Nu skal vi have nets.eu og nemid.nu.

Det kan undre at de store firmaer ikke er mere professionelle i deres omgang med brands og domænenavne.

/Thomas Frost, WebCoders.dk

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 11:57

Men desværre uden en egentlig afgørelse og/eller retssag.

Det kunne være rart at få prøvet det i retssystemet.

En detalje, som jeg synes ikke er blevet diskutteret i sagen er Sten's manglende indsigelse mod PBS' registrering af varemærket NETS i 2007.  I kombination med ophørslen af Nets Webdesign i 2009 (ifølge cvr.dk) ville jeg nok have min tvivl om, om Sten ville have en god sag.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Fra  Designunivers Skrevet kl. 12:00

Fantastisk afgørelse. Tillykke med sejren og godt gået at du tog kampen op. Det kan lære andre store firmaer, at de ikke bare kan tryne de små.

Dog helt enig med Thomas at det virker meget uprof. at de ikke har undersøgt sagen inden. Jeg håber samtidig, at PBS har kompenseret den rette ejer af nets.dk med en sum penge for alle de timer og ressourcer han har skulle bruge på sagen.

// Michael

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 12:09

Tillykke til Nets.dk :)

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 12:18

Jeg havde nu også håbet at Sten vandt, men havde gerne se den var gået rettens vej. 

 iPhone 6

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 09:13

Jimmy Carlsen:
En detalje, som jeg synes ikke er blevet diskutteret i sagen er Sten's manglende indsigelse mod PBS' registrering af varemærket NETS i 2007.  I kombination med ophørslen af Nets Webdesign i 2009 (ifølge cvr.dk) ville jeg nok have min tvivl om, om Sten ville have en god sag.

PBS krav via varemærket (og dermed ret til domænet) ville jo først blive afgjort hvis de ville bruge det i en domænesag og det får de meget svært ved. Hvis de skulle få rettigheden via deres navn skulle det jo være fordi at nets.dk begynder at sælge det samme som de laver eller krænke deres varemærke.

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 09:21

Thomas Pedersen:

PBS krav via varemærket (og dermed ret til domænet) ville jo først blive afgjort hvis de ville bruge det i en domænesag og det får de meget svært ved. Hvis de skulle få rettigheden via deres navn skulle det jo være fordi at nets.dk begynder at sælge det samme som de laver eller krænke deres varemærke.

Én af kategorierne for PBS' varemærke på NETS i 2007 er:

42: Videnskabelige og teknologiske tjenesteydelser samt forskning og design i forbindelse dermed, industriel analyse og forskning, design og udvikling af computer hardware og computer software.

Nu har jeg ikke selv erfaring med at etablere et varemærke, og slet ikke kategorierne - men ville det ikke være ovenstående, man ville indplacere webdesign i?

Jeg synes også selv at bl.a. Orango og EOF-sagerne var helt ude i hampen, men lige præcis her på NETS-sagen må jeg sige, at jeg har min tvivl...

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 09:28

Det glæder mig at se Cool

Jeg forstår dog ikke hvorfor PBS (NETS) ikke bare betalte ved kasse 1 og fik navnet. Var beløbet stort nok, ville det sikkert ikke være kommet så langt, men et tilbud på 100 DKK mangler helt sikkert 3-4 nuller.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)