Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MOMS hjææælp!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 04:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

jeg har lige startet en virksomhed for en måned siden. Jeg har brugt denne ene måned på at sætte i stand og købe ting og sager - jeg har derfor ingen indtægt haft. Men jeg skal vel indgive momsregnskab nu her 30. september 2010 (tager jeg fejl?)

Hvordan kan jeg regne med at det kommer til at se ud, når jeg kun har udgifter og ingen indtægt? og hvordan gør jeg?

Håber på et svar, tak :-)

Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 1
Fra  JH Bogføring & Regnskab Skrevet kl. 06:26

Hej Sveninde

Det er korrekt at du skal angive din moms for perioden 01.07-30.09.2010. Den moms skal være indberettet og betalt senest d. 10. november 2010. Du kan nemmest indberettet den på SKAT via tast selv, som du formegentlig har fået en kode til, ellers må du rekvirere en.

Det er meget normalt, at der fremkommer negativ moms (altså at du skal have moms retur) i det første kvartal som man starter virksomhed op. Du skal beregne din købsmoms, ved at tage alle de bilag, som du har ret til at fradrage moms på, som er dateret til og med 30. september 2010 og lægge momsbeløbene sammen. Det beløb bliver således din købsmoms. Hvis du ikke har haft nogen indtægt, skal du angive nul i salgsmoms.

God fornøjelse.

Janne - JH Bogføring & Regnskab

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:30

Hej!

Du kan kun indberette via tast-selv..de gule blanketter er afskaffet.

SKAT har efter din indberetning 21 dage til at betale dig pengene, medmindre du bliver udtaget til

kontrol.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)