Jo det er det! Nu har du ikke verdens længste tekster, men jeg har arbejdet for mange andre webshopejere, der har brugt mange penge på unikke tekster, som efterfølgende benyttes af prissammenligningssites som de samarbejder med - og det er ikke sjovt!.
Genovervej om det er fornuftigt at benytte sammenligningstjenesterne, især hvis du på et senere tidspunkt vælger at skrive nogle længere tekster.
Jo det er det! Nu har du ikke verdens længste tekster, men jeg har arbejdet for mange andre webshopejere, der har brugt mange penge på unikke tekster, som efterfølgende benyttes af prissammenligningssites som de samarbejder med - og det er ikke sjovt!.
Genovervej om det er fornuftigt at benytte sammenligningstjenesterne, især hvis du på et senere tidspunkt vælger at skrive nogle længere tekster.
/ Emil Blücher
Jeg er igang med at gøre mine tekster længere, men det tager tid med 1500 produkter.
Det er alle mine egne unikke tekster, så hvordan kan jeg blive straffet for dette?
Vil du foreslå at jeg bruger dem, medmindre de ikke tekster mine produkter?
Jeg er igang med at gøre mine tekster længere, men det tager tid med 1500 produkter.
Det er alle mine egne unikke tekster, så hvordan kan jeg blive straffet for dette?
Vil du foreslå at jeg bruger dem, medmindre de ikke tekster mine produkter?
Uanset om det er en prissammenligningsside, eller en hvilken som helst anden hjemmeside, ville jeg ikke lade dem benytte indholdet fra din hjemmeside, jo mindre at undersiderne som de viser din tekst på, bliver blokeret for søgemaskinerne - og mange af de besøgende på prissammenligningssiderne, kommer lige netop ind via søgemaskinerne.
Du har vel groft sagt følgende muligheder, hvis du ønsker det samme tekststykke på 2 hjemmesider:
Bloker for adgangen på dit eget website (tvivler jeg stærkt på at du har interesse i)
Stil krav om blokering af adgangen på de undersider, som andre benytter din tekst på
Lad både din egen side, og dem du giver din tekst til være indexerbare - og forvent en konsekvens heraf
Så var jeg dig, ville jeg enten fremstille to forskellige tekster (tit ikke muligt på prissammenligningssider), bede om at de lukke af for adgangen (også svært at få gennemført), eller helt stoppe samarbejdet.
Det undre mig lidt, at jeg lige har tjekket andre sider for det samme.
Og finder store proff sider som har været på nettet mange år, så gør det alligevel, man skulle da tro at de kender til det evt. problem.
Dublicate content kan ramme en lille side meget hårdere end en stor og veletableret side. Det som ofte sker for små og/eller nystartede webshops der benytter prissammenligningssider, er at prissammenligningssiden vægtes højere end webshoppen - og så er det at vi har problemerne.