Jeg vil gerne starte et internetfirma, men er ret sikker på jeg ikke kommer til at tjene mere end 50.000kr om året - ihvertfald lige de første par år.. Dermed skal jeg vel ikke momsregistreres? Hvordan får man så oprettet et CVR nummer? Hvis min indtjening bliver større eksempelvis på tredje år, kan jeg så lade firmaet momsregistrere der? |
Moms og CVR nummer
Så hvis du omsætter for mere end 50.000 om året skal du momsregistreres, det samme gør sig gældende hvis du undervejs i et år indser at du vil nå over de 50.000 kroner. Du kan altid starte ud i det små, og så registrere dig senere. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Jeg vil gerne starte et internetfirma, men er ret sikker på jeg ikke kommer til at tjene mere end 50.000kr om året - ihvertfald lige de første par år.. Dermed skal jeg vel ikke momsregistreres? Nej ikke når omsætningen er lavere end 50.000 kr. Hvordan får man så oprettet et CVR nummer? Det gør du ikke med mindre du har lønansatte. Hvis min indtjening bliver større eksempelvis på tredje år, kan jeg så lade firmaet momsregistrere der? Ja [/QUOTE] |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
|
|
|
Og jo, det lyder meget sandsynligt at de kræver cvrnummer for at ville oprette en som kunde på dem. Jeg ville ihvertfald ikke forvente at privatpersoner kan få en indløsningsaftale med PBS |
|
Jamen skat bliver jo selvfølgelig indberettet.. Men kan man godt, uden at være momsregistreret, få et CVR nummer så, så man kan lave en betalingsgateway på sin hjemmeside? |