Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Igangsætning af word-of-mouth?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Malaga
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Guys!

Alle ved at word-of-mouth er vor tids mest effektive markedsføring, men hvordan bankes det igang?

Ens egen netværk er sjældent så stort at man kan få alverden ud af det - og traditionelle reklamer/PR får ikke rigtigt noget word-of-mouth igang (hvem anbefaler noget man har set i en reklame?).

Lad mig høre kreative input. Er der nogen der ved hvordan f.eks. Skype fik gang i udbredelsen?

Hilsen Michael

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 11:16
Hmm..

Hvis der er tale om et egentligt produkt, så kan du vel give det gratis til nogle strategisk udvalgte personer, rundt omkring i landet..

Kan vi høre lidt mere om hvad det er du gerne vil sælge ?, så det måske lidt nemmere at give nogle gode indput..

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 11:37
Hej Michael

Vil du rette det mod off- eller onlinemedier?

Online er noget af det mest effektive at konstruere en "snack", der på en eller anden måde er så velsmagende/spændende, at du får folk til at sende den videre, og videre og videre... tænker du viral markedsføring nu Michael? Nu...?  Godt;-)

Offline er det særdeles produktorienteret, og derfor må du lige komme med lidt flere oplysninger, som Brian også pointerer.

Du kan starte med dig selv (eller aller helst en bekendt som er lige i din målgruppe): Hvad har du selv sendt videre på nettet, anbefalet over frokostbordet - eller måske dirkete slæbt en bekendt med i butikken for at købe?

Jeg selv: 3 telefoni. For jo flere af mine bekendte og forretningspartnere der anvender 3´s net, jo flere kan jeg ringe gratis til. Ofte er vi som mennesker så utrolig egoistiske, at vi helst ofrer tid og ressourcer på ting som vi også selv nyder godt af. "What´s in it for me?"

Tjek de nye medier og annoncceringsformer i tv og på nettet - især dem som er målrettet de 12-20 årige. Det er den kommunikations- og appelform som resten af danskerne også reagerer på om et lille års tid...det vi ryster på hovedet af nu, er standard til juni ;-)

Mvh.

René

Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:40
De mest effektive eksempler på word-of-mouth marketing i nyere tid er:

Hotmail -

De brugte udelukkende deres søsterskab med msn til at få et banner op, også havde de en fast signatur på alle afsendte emails, således at hvergang en hotmail konto sendte en mail til en kontaktperson, så havde kontakt personen modtaget et lille link til selv at kunne åbne en konto.. Og vi ved alle hvor mange der idag har hotmail kontoer.

Arctic Monkeys-

Jeg tror det var Arctic Monkeys, som udelukkende bruget myspace til at viralt at sprede deres musik.. Endda gratis! og de sælger stadig enormt mange cd''er idag.. !

Så brug teknologier som "alle" benytter, og lad dem selv sprede budskabet videre.. Den eneste meget vigtige forudsætning, det er at "produktet" rent faktisk giver folk noget de mangler/vil have. Ellers spreder de ikke budskabet!  

Fra Malaga
Tilmeldt 11. Jan 07
Skrevet kl. 12:49
Tak for input.

Jeg er interesset i mekanismerne og værktøjerne på generelt plan, men står også med en konkret gratis serviceydelse som langt de fleste vil være interessede i - men de skal jo høre om den før de kan fortælle det videre...

Viral markedsføring er meget interessant, men ret omstændigt f.eks. at lave et spil mens det er lidt for banalt bare at lave en joke-agtig mail. Nogle inputs til den forholdsvis tilgængelige - men gode - virale markedsføringsløsning?

Michael

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 12:58
Du kan jo starte med at dele lidt ud af dit produkt, her på amino. Amino er altid et godt sted at starte;-)

/ Charly
Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 13:00
Som jeg skrev ovenfor Michael, så må du punge ud med lidt oplysninger...

Den gode, tilgængelige og effektive markedsføring kan kun tænkes ud fra produktet/servicens kontekst.

Se på Live Strong armbåndende (De gule) ... og så alle de andre. De første var originale, de næste.... ja, de fungerede også i slipstrømmen, men når idéen bliver "buzz" - så koster den enten kassen, eller er allerede en kliché.

Når jeg siger "tekstforfatter" ... så tænker du straks ti forskellige ting. Og derefter tænker du tyve mere som "rimer" på tekstforfatter. Hvis man skal tænke nyt og være kreativ, skal du have gang i sådan en "viral" tankegang. Og hvis vi skal hjælpe... så skal vi bruge et stikord;-)

René

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 15:14
Dato: 11-01-2007 12:48:51
Forfatter: Udviklingsøkonomen
Tak for input.

Jeg er interesset i mekanismerne og værktøjerne på generelt plan, men står også med en konkret gratis serviceydelse som langt de fleste vil være interessede i - men de skal jo høre om den før de kan fortælle det videre...

Viral markedsføring er meget interessant, men ret omstændigt f.eks. at lave et spil mens det er lidt for banalt bare at lave en joke-agtig mail. Nogle inputs til den forholdsvis tilgængelige - men gode - virale markedsføringsløsning?

Michael

Ville det så ikke være en start, i det mindste at fortælle os herinde, hvad det er for noget ?. :)..
Det eneste der SLET IKKE gavner dig i viral markedsføring, er da IKKE at fortælle om det :p..

Fra CPH
Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 20:47

Hej Michael,

Det kræver en helt speciel sammensætning af målgruppe for din kampagne, hvis det skal virke rigtig godt. En kombination af folk, som :

·         kender mange andre mennesker men i helt andre omgangskredse en i normalt bevæger jer i

·         er først til at kende de sidste nye ting moder

·         folk med en helt særlig empati, som kan overbevise andre om jeres produkts fortræffeligheder, ikke blot med salgsargumenter, men med den helt særlige evne som gør, at folk stoler på dem, og har lyst til at kopiere dem.

Hvis du vil vide mere er en god bog at blive klog på The Tipping Point af Malcom Gladwell. Den bliver af mange anset for at være hovedværket inden for denne type markedsføring. (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Tipping_Point_%28book%29)

Hvis du er bange for at give dig i kast med at udvikle spil osv. Kan du jo også tænke i videoer og YouTube. Tjek eks.

Cambrianhouse: &eurl">

&eurl=

Nike og Ronaldinho: ">

GoodYear: ">

Alle videoer som har spredt sig virkelig hurtigt!

Det skal dog siges, at det er sværre en man først antager. 3 har f.eks. brugt rigtig mange penge på at lave virale kampagner, som de har haft svært ved at styre – den virale kampagnes virkelig store risiko!

Held og lykke!

eTRADEVIDEO - We produce, distribute and analyze online videos for leading eCommerce companies.

Fra Malaga
Tilmeldt 11. Jan 07
Skrevet kl. 12:37
Tak for forslag og input.

Jeg har faktisk allerede læst The Tipping Point - og er p.t. i gang med Malcolm Gladwells nye bog Blink (kan også anbefales, omend om intuition og førsthåndsindtryk - altså et helt andet emne).

Hans pointer i The Tipping Point er gode nok, men det svære er at regne ud hvor man finder disse typer - og hvordan man trænger igennem til dem...

Jeg blev temmeligt overrasket over den stærkt begrænsede effekt af at udsende en brochure i 80.000 eksemplarer - jeg var sikker på at det ville sætte gang i W-O-M, men den må jo have nået ud til de forkerte typer... Denne gang vil jeg være sikker på at jeg finder frem til dem der kan få snebolden til at rulle....

Jeg er fortsat interesseret i emnet på generelt niveau, hvorfor jeg ikke blander produkter ind i debatten.

Mange hilsner fra

Michael

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)