Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Relevant og unikt indhold - hver dag

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 171
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, her er en beskrivelse af et koncept, som måske kunne være interessant for alle jer, der beskæftiger sig med SEO.

Jeg har arbejdet intenst med SEO-tekster i flere år, som freelancejournalist. Det har dog altid været statiske tekster, som måske er justeret lidt henad vejen. For et halvt år siden startede jeg et projekt med en kunde, der gerne ville have nye tekster løbende.

Det havde jeg ikke prøvet før, så vi blev enige om at opsætte en medieovervågning på keywords relateret til kundens branche. Dermed modtager jeg en daglig liste over alt, hvad der skrives i medierne, som handler præcist om min kundes målgruppe og produkter. En gang om ugen udvælger jeg så de fem bedste artikler, som jeg omskriver. Fordi teksterne bliver 100 pct. omskrevet og kortet ned til ca. 10 linier pr. nyhed, er der ikke tale om dobbelt content. I omskrivningsprocessen skeler jeg til listen over keywords, som jeg har udarbejdet med kunden, for at gøre teksterne endnu mere relaterede til webshoppens produkter.

Dermed får min kunde en ny artikel til hver dag i ugen, med unik tekst, der er ultra-relevant og målrettet hans kunder/produkter. Jeg bruger et par timer på det hver søndag (jeg skal faktisk til og igang nu :-) og jeg lægger teksterne direkte op i kundens CMS med forskudt publisering, så de automatisk bliver offentliggjort hver dag i løbet af ugen.

Sagen er:

• Søgemaskinerne elsker det! Der er altid nyt content.
  • Kunder elsker det, det signalerer professionalisme, at der arbejdes på siden hver dag
  • Det er billigt, jeg bruger 2-3 timer om ugen, dertil kommer udgiften til medieovervågningen.

Der er en række muligheder, som vi nu begynder at eksperimentere med. Blandt andet at linke mere aggresivt fra nyhederne til produkterne og at benytte nyhederne i et nyhedsbrev.

God søndag!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:05

Hej Hans

Det lyder godt nok spændende! Og tror det er vejen frem til masser af indhold

Må jeg spørge hvad i bruger til "medieovervågningen"?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:06

med på en lytter

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:13

Konceptet er glimrende - det er ved at være 10 år siden jeg selv begyndte at rådgive virksomheder til samme løsningsmodel.

Mange aviser arbejder iøvrigt på stort set samme måde i dag. Med den mængde artikler online journalister skal levere dagligt er der simpelt hen ikke tid til andet :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24

Jeg har arbejdet med den slags løsninger i et par år indtil videre, og der er ingen tvivl om at det langt hen ad vejen er gunstigt for alle indblandede parter. Det eneste jeg studser lidt ved er den korte længde (10 linjer er velsagtens omkring 100-150 ord), som så vidt jeg ved ikke har helt samme effekt som længere artikler, især overfor søgemaskinerne.

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt nærmere om priser og yderligere vilkår. Hvis disse passer godt ind i mit koncept, kunne det være spændende at snakke lidt videre.

- Simon Tørring

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 22:04

Boysen:

Hej Hans

Det lyder godt nok spændende! Og tror det er vejen frem til masser af indhold

Må jeg spørge hvad i bruger til "medieovervågningen"?

Hej Boysen, jeg bruger en kombi af Google News og Presswires medieovervågning til de danske nyheder. 

VH HH

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 22:09

Simon Tørring:

Jeg har arbejdet med den slags løsninger i et par år indtil videre, og der er ingen tvivl om at det langt hen ad vejen er gunstigt for alle indblandede parter. Det eneste jeg studser lidt ved er den korte længde (10 linjer er velsagtens omkring 100-150 ord), som så vidt jeg ved ikke har helt samme effekt som længere artikler, især overfor søgemaskinerne.

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt nærmere om priser og yderligere vilkår. Hvis disse passer godt ind i mit koncept, kunne det være spændende at snakke lidt videre.

- Simon Tørring

Hej Simon, jeg lavede lige et gennemsnit af artiklernes længde, og de ligger på 162,4 ord. 

Hvad ville du (eller jer andre) anbefale? - og hvis i har kilder at henvise til, vil det være super. 

VH HH

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:20

Metoden er god - men det behøver resultaterne ikke at være :)
Der kan være flere problemer med den type artikler, herunder:

1) De er typisk for korte. 162,4 ord er sjældent nok til at holde en side til tops i Google.

2) De er udynamiske fordi de ofte publiceres uden mulighed for brugerkommentarer - eller et sted uden brugere.

3) De har often næsten ingen naturlig "link appeal" - de er for annonyme og kedelige (afskrivninger) som ingen gider at linke til

Alle disse - og mange flere, issues kan dog løses hvis man sætter sig for at gøre det. Men typisk vil det så også betyde, at arbejdsbyrden bliver lidt højere.

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 22:56

Hej Mikkel, 

Hvor lange vil du anbefale at artiklerne skal være? 

Jeg er ikke enig i at det er annonyme og kedelige artikler blot fordi det er omskrivninger. Det er nichenyheder og ideen med at hyre en journalist til opgaven er jo netop at sikre kvaliteten, så det ikke bliver sniksnak eller en omgang maskinoversættelse. For en lille webshop kan denne type nichenyheder betyde, at sitet er et af de eneste steder med så mange nyheder, samlet et sted, om emnet. - Men jeg er helt enig med dig i at nyhederne skal være en integreret del af sitet og ikke blot publiseres for at please en bot på en underside.

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 23:03

kan man få et link til den shop som du skriver artikler til. jeg er top nysgerrig. skriver du artikler om telefoner mm. eller hvordan skal det forstås?? Tongue Tied

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)