Hej Aminoer, her er en beskrivelse af et koncept, som måske kunne være interessant for alle jer, der beskæftiger sig med SEO. Jeg har arbejdet intenst med SEO-tekster i flere år, som freelancejournalist. Det har dog altid været statiske tekster, som måske er justeret lidt henad vejen. For et halvt år siden startede jeg et projekt med en kunde, der gerne ville have nye tekster løbende. Det havde jeg ikke prøvet før, så vi blev enige om at opsætte en medieovervågning på keywords relateret til kundens branche. Dermed modtager jeg en daglig liste over alt, hvad der skrives i medierne, som handler præcist om min kundes målgruppe og produkter. En gang om ugen udvælger jeg så de fem bedste artikler, som jeg omskriver. Fordi teksterne bliver 100 pct. omskrevet og kortet ned til ca. 10 linier pr. nyhed, er der ikke tale om dobbelt content. I omskrivningsprocessen skeler jeg til listen over keywords, som jeg har udarbejdet med kunden, for at gøre teksterne endnu mere relaterede til webshoppens produkter. Dermed får min kunde en ny artikel til hver dag i ugen, med unik tekst, der er ultra-relevant og målrettet hans kunder/produkter. Jeg bruger et par timer på det hver søndag (jeg skal faktisk til og igang nu :-) og jeg lægger teksterne direkte op i kundens CMS med forskudt publisering, så de automatisk bliver offentliggjort hver dag i løbet af ugen. Sagen er:
Der er en række muligheder, som vi nu begynder at eksperimentere med. Blandt andet at linke mere aggresivt fra nyhederne til produkterne og at benytte nyhederne i et nyhedsbrev. God søndag!
|
Hej Hans
Det lyder godt nok spændende! Og tror det er vejen frem til masser af indhold
Må jeg spørge hvad i bruger til "medieovervågningen"?