Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er nu det?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er nu det for noget? Må de det?

Mange hilsener Helle

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 11:20

Det er en eller anden service, som har dannet en side med udgangspunkt i dit domæne. Det ser ud til at man kan bruge servicen til at tjekke (historiske) data for et domæne.

Du har nok ikke mulighed for at gøre så meget ved det, og der findes en masse sider der gør noget ligende. Bizinformation.dk dukker typisk op når man søger efter et domænenavn.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:42
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Helle - houseofkids.dk:
Hvad er nu det for noget? Må de det?

"Må de det" er et meget bredt spørgsmål :)

Først og fremmest er lovgivningen ikke ens i alle lande. Så alt efter hvor "de" er kan der gælder forskellige regler.

I reglen vil jeg dog mene, at det er helt lovligt. Man må gerne lave en "anmeldelse" af andres produkter og virksomheder - eller websites, uden at spørge om lov først. Og i en sådan anmeldelse - automatiseret, eller manuel, må man naturligvis gerne omtale det varemærke man skriver om. Og at søgemaskinerne så ranker sådanne sider højt, det er der heller intet ulovligt i. I hvert fald ikke i de lande jeg kender til.

Men selv hvis det skulle være ulovligt - f.eks. fordi man kunne påstå, at de lukrerer på et andet varemærke uden andet foprmål end personlig vinding, så er det ikke bare sådan lige at stoppe det. For en ting er at have ret - noget andet er at få det.

Mange de disse sites ligger udenfor Danmark, og du ville i så fald skulle køre en retssag i et andet land. Det kan hurtigt blive en meget dyr, besværlig og risikabel affære. Det vil jeg ikke anbefale, at man kaster sig ud i, med mindre det er ekstremt vigtigt for ens overlevelse.

Og det mener jeg bestemt ikke det er i forhold til de her - som regel ret ligegyldige, domæne-sammenlignings-sites.

Når jeg evaluerer søgeresultater for virksomheder i forbindelse med mit Search Reputation Management arbejde støder jeg meget ofte ind i den her type sites. Jeg giver dem som regel en rating på 3 (neutral - hverken positiv eller negativ), da jeg ikke mener at de hverken skader eller gavner. De er normalt bare at opfatte som lidt ligegyldig støj :)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:54

Takker mange gange for jeres svar - jeg var også mest nysgerrig efter hvad det var :·)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)