Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. Ø i domæne navn samt OE

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Hinnerup
Tilmeldt 20. Mar 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Er i gang med at oprette en ny virksomhed. Følgende domæner er tænkte, da jeg ikke er 100% på domænenavnene i endnu.

Jeg vil gerne oprette domænenavnet www.let-bogføring.dk. Primært af den SEO årsag, at jeg vil findes når folk søger på "bogføring" og gerne uden de store problemer ligge højt.

Meeennn Adwords og Analytics er ikke så vilde ø'et. Ligesom det som regel er problematisk med nogle mailservere - hvis jeg fx vil have en mail som info@let-bogføring.dk

Derfor overvejer jeg at oprette mit primære domæne som www.let-bogfoering.dk i stedet, og dermed løser jeg alle ovenstående problemer. Derudover ville jeg så lave en 301 redirect fra let-bogføring.dk over til det primære domæne.

Men mit spørgsmål er så - mister jeg ikke SEO effekten ved "ø"'et så, da Google betragter domænet som "ikke eksisterende" og i stedet linket til let-bogfoering.dk.

Eller skal jeg bevare begge domæne og lade dem linke til samme site, med samme data - men til gengæld vil Google opfatte det som dublicate content?

Hvad anbefaler I jeg skal gøre? på forhånd tak

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 13:04

301 redirect fra ø til oe er den korrekte måde at gøre det på.

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 13:04

Google betragter desuden også oe som et ø i langt de fleste tilfælde...

Fra Hinnerup
Tilmeldt 20. Mar 07
Skrevet kl. 13:09

Hej Tobias

Tak for hurtigt svar. Jeg er bare i tvivl om, at jeg så nyder godt af SEO effekten ved at ordet "Bogføring" indgår i mit navn, såfremt den er oprettet som 301? Selvom Google i "de fleste tilfælde" anser oe for ø, så vil jeg stadig sikre mig, at jeg får max SEO værdi ud af navnet.

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 13:14

Den primære grund til at du skal lave en 301 redirect fra ø til oe er for at dem der tilgår dit domæne direkte lander på din side, uanset om de skriver domænet med ø eller oe.

Det er til tider et helvede at linkbuilde til domæner med ø, fordi der findes mange platforme som ikke fatter domæner med ø. Du skal derfor også nøjes med at linkbuilde til domænet med oe.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 20. Mar 07
Skrevet kl. 13:19

Ok. Hvad angår linkbuilding så er jeg helt med.

Jeg havde bare et højtideligt ønske, om at kunne udnytte den fordel det er, at have et navn med ø, når folk søger i Google. Altså når folk søger direkte på fx ordet "bogføring" eller "let bogføring".

Hvis jeg bruger "oe" - så er mit indtryk at jeg først for alvor ville får en fordel, hvis folk rent faktisk søgte på "letbogfoering" eller i absolut bedste fald "let bogfoering", hvilket er yderst usandsynligt.

Mit indtryk er at idéen med domænenavnet "www.let-bogføring.dk" dermed er spildt?! Eller tager jeg fejl?

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 13:26

Anders T:

Hvis jeg bruger "oe" - så er mit indtryk at jeg først for alvor ville får en fordel, hvis folk rent faktisk søgte på "letbogfoering" eller i absolut bedste fald "let bogfoering", hvilket er yderst usandsynligt.

Google opfatter som sagt - i langt de fleste tilfælde - oe som ø, så her vil du muligvis også få en fordel. Jeg ville ikke bruge tid på domænet med ø, det skulle kun være som en genvej for brugere som vælger at skrive domænet med ø.

Desuden tror jeg ikke det bliver det største problem at komme på side 1 på søgningen "bogføring" hvis blot man gør en målrettet indsat, og det er uanset hvilket domæne du vælger. Så hvis det er et firma du overvejer at starte, så ville jeg vælge et domæne der var lidt lettere at brande, f.eks. AT Regnskab eller lign. (skrevet af manden der ejer Hukommelseskortet.dk Stick out tongue )

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:48

Jeg har lige et par kommentare til jeres betragtning. For selvom Google godt kan forstå at aa bliver betragtet som å, så er der alligevel en lille forskel i søgningerne,. Hvis du søger efter "laan penge" kontra "lån penge", så vil der være en lille variation i resultatet, hvor det ser ud til at at domæner & URLs hvor de respektive søgetegn indgår, er vægtet bedre i forhold til de andre. Så teoretisk vi der være en lille fordel i at benytte de danske tegn, kontra omskrivningerne. Den fordel, mener jeg, bliver ophævet af en lang række andre ting, så jeg vil til enhver tid altid anbefale at benytte de omskrevne variationer af æ,ø og å i URL og Domæne sammenhæng.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 11:00
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 11:49

Hvor siger jeg Google ikke kan det :-)?