Hej Jeg overvejer at forsøge mig med en forretningside på fritidsbasis og har i den forbindelse brug for at blive momsregistreret eller at sætte et selskab op. Jeg har dog ikke lyst til at indvie min arbejdsgiver i planerne på nuværende tidspunkt. Ikke at der er noget fordækt i det jeg gør, men jeg har desværre ikke et særligt godt forhold til min chef og er ikke helt sikker på hvordan hun vil reagere. Derfor vil jeg godt lige se tingne lidt an før jeg tager det skridt. Min bekymring går på om det på en eller anden måde er offentlig tilgængelig information at jeg har er blevet momsregistreret eller har stiftet et selskab? Jeg mener at vide at informationer om bestyrelser og direktører i selskaber er offentligt tilgængelige, men gælder det også ejerskab af anparter i et ApS? Hvad hvis jeg bare bliver momsregistreret? Det ville jo være temmelig dumt hvis jeg holder min mund og min chef så finder ud af det ved at google mit navn...
|
Hej Rasmus.
Ja så snart du bliver tildelt et Cvr nummer, kan man på CVR.dk få oplysninger om alle firmaer i DK, samt ejeroplysninger osv.
Hvis jeg var dig, ville jeg vente med at blive momsregistreret, vente med at få Cvr, du kan jo tjene 50.000 før det bliver lovpligtigt, så har du tid til at lege med dit projekt, uden at chefen opdager det,
Mvh
Steffen