Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering i Tyrkist virksomhed?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

er der nogle herinde der har nogen erfaring med at investere i Tyrkisk virksomhed?

Har et stående tilbud på at blive partner hos en guldsmed, med en super velkørende forretning og dertil resultat - han tilbyder fin forrentning af de investerede penge - men kan jeg sikre mig mod at miste min investering? og i så fald hvordan?

På forhånd tak Smile

Dorthe

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 12:55

Det første du skal spørge dig selv om er at hvis han har en super velkørende forretning, hvad skal han så bruge dine investeringspenge til? Dernæst skal du spørge dig selv hvorfor du får tilbudet, hvad kan du bidrage med, ud over bare penge.

Hvis du bare er en passiv pengemaskine som har fået et tilbud fordi vedkommende ved du har lidt penge på bundlinjen du godt kan undvære, så ville jeg være bekymret, da det er det typiske scenario for svindel. Har du derimod guldsmedeerfaring og erfaring med drift af virksomhed og lignende, som du kan bidrage til hans forretning med, så er risikoen for snyd lidt mindre.

Er der tale om udvidelse af markedsområder, hurtigere vækst eller lignende som kræver kapital for at kunne sættes i gang. Hvis der ikke er tale om et konkret projekt, der er beskrevet hvordan pengene skal bruges og i hvilken hastighed, samt hvad et forventet return er på investeringen, så ville jeg personlig ikke røre det med en ildtang, da det er en meget lang process at køre en sag fra Danmark i Tyrkiet, i så fald at manden snyder dig. :-)

Sidst men ikke mindst har jeg igennem tiden lært at folk der kommer til dig med en fantastisk idé, som du kan tjene penge på, sjældent er den guldgrube som de selv synes de er. De tjener selv den langt største del (hvilket er fair nok hvis de ikke gør det ved at snyde) og der skal du så sørge for at finde ud af hvad han får ud af at du spytter penge i ham.

Dvs hvad er der i det for ham og kan du acceptere at han får x ud af det og du får y ud af det og modsvarer din risiko ved at tabe pengene, i forhold til den risiko han har. Hvis du har den største risiko, så skal du holde dig fra det. :-)

/Just my 2 cents.

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Sep 10
Skrevet kl. 13:40

Tak Oscar, har selv stort set alle disse tanker.....men kender manden personligt (perifert) og ved at han bruger investeringspengene til indkøb af råvarer, fremstilling af smykkerne til den næste sæson, og når den er slut afregner han for investeringen. Det er selvfølgelig fordi han ikke selv har likviditeten han vil have nogle med. Meeen er alligevel temmelig skæptisk indstillet af natur, så trængte måske bare til at høre andre sige det højt. Pointen er at det er en vanvittig god forrentning, invester 300 tkr. nu og få 450tkr. tilbage næste år....Har haft kontakt med en han tidligere har haft med og han har altid fået alting som aftalt, men det lyder bare næsten for godt, jo!

Fra Thisted
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 21:08

Hold dig langt væk fra tyrkiske gulddrenge af erfaring fra andre ved jeg at du skal kunne tåle at miste hvad du har investeret. Så take care...

Mvh JR import

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Sep 10
Skrevet kl. 21:27

Hej JR - mange tak for dine input, de tages til efterretning!

mvh/Dorthe

Fra Thisted
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 21:39

Dorthe:

Hej JR - mange tak for dine input, de tages til efterretning!

mvh/Dorthe

Men det hele er jo op til dig og hvor meget du stoler på din ven. Held og lykke Dorte

JR

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)