Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har din lave alder nogensinde været en ulempe?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 180
Fra  Noergaard Andersen Skrevet kl. 02:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej uge aminoer

Jeg var bare nysgerrig om hvorvidt i nogensinde er stødt ind i problemer eller barrikader, som resultat af jeres unge alder og i så fald, hvordan og hvorledes?

Jeg har selv oplevet et par gange at en kunde har kigget overrasket på mig ved det første møde og efterfølgende spurgt tøvende ind til min alder, for derefter at have et ret akavet møde, resten af tiden. Og flere gange har jeg været ude for at jeg ikke er blevet taget seriøs i mine argumentationer og påstande, netop på grund af min alder (det er i hvert fald min observation)

Hvad med jer?

Mvh Steffen

Steffen Nørgaard Andersen
Art director og grafisk designer - www.inze.it

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 180
Fra  Noergaard Andersen Skrevet kl. 02:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej UNGE* aminoer, naturligvis :)

Sådan er det med os børn... Vi har for meget krudt i røven til at stave kårrækt ;)

Steffen Nørgaard Andersen
Art director og grafisk designer - www.inze.it

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 06:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser kun min unge alder som en fordel for mit iværksætter gå-på-mod. 

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 180
Fra  Noergaard Andersen Skrevet kl. 06:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja helt klart - Sådan ser jeg også selv på det :) - Men nogle kunder reagerer bare på det. Især gamle konservative virksomheder.

Steffen Nørgaard Andersen
Art director og grafisk designer - www.inze.it

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

"Hej Anders.

Tak for din mail. Jeg har sendt den rundt til alle medlemmer i klubben. Der er
desværre bred enighed om at du lige skal have et par år mere på bagen, før vi mener
at Rt er et sted for dig. Og desuden står der i vores reglement at man skal være
fyldt 20 år.

Håber ikke dette skræmmer dig for igen på et senere tidspunkt at søge kontakt til
Rt. Da jeg er helt sikker på at du ville kunne få meget ud af vores klub".

Jeg fik at vide, at jeg var en fornuftig og dygtig ung mand, og at Rt ville være et sted for mig. Men da min alder så viste sig at være 19 år, var det ikke længere godt nok.
Jeg synes, at det er en utrolig gammeldags og konservativ tilgang at have til tingene. Jeg kunne forstå, hvis det var en klub for ældre mennesker, men her er der tale om en klub for noget lign. 20-40 år. Men dem om det:) Sum af summarum er, at min alder her var det eneste der bremsede mig.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Oplevede det hele tiden de første par år med mit firma. Men når folk først lære en at kende og man får sit navn rundt omkring, ja så ændre det sig.

 

Flere gange er der folk som har sagt når de har skulle betale for en reparation hvor de har fået oplyst prisen fra starten af. "Her har du en 50´er til lomme pengene"<- reparationen koster altser 250,00 og så vifter de med 50.. Hvor jeg så efterfølgende har måtte forklare dem igen at det altser ikke bare er sådan en for sjov virksomhed jeg havde, og prisen er billig nok  i forvejen. 

Og så er der selvfølgelig pensionist rabatter jo. Fordi man er så ung så behøver man jo ikke så mange penge og derfor kan man godt give rabat til pensionisterne. haha :D

Men en Ulempe er så meget sagt, folk tror de kan slippe af sted med alt muligt fordi man er ung (og uvidende?) - underlige oplevelser man får , men det er så det. :)

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

"Har din lave alder nogensinde været en ulempe?"

Nej. Det er kun den ulempe man selv gør det til.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Jensen:
Nej. Det er kun den ulempe man selv gør det til.

Det kan jeg ikke helt følge dig i?

Jeg vil gerne give dig ret i, at man kan spille utroligt meget på sin alder, og få en masse ud af det.
Thomas De Oliveira er f.eks. et glimrende eksempel på, at skabe et fantastisk personligt brand, hvor alder er en af de store faktorer. (Det tager jeg i øvrigt hatten af for).

Men jeg synes ikke, at man kan sætte det så sort hvidt op. Der vil altid være tidspunkter, hvor ens alder er en hindring, uanset hvor meget man gør for at bruge sin alder som noget positivtSmile

Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det vil jeg mene det har.

Som andre skriver, kan det til tider være svært at blive taget seriøst, udelukkende pga. alderen. Men jeg tror bare man må bide tænderne sammen og kæmpe dét ekstra, hvis man virkelig vil det man laver. Det ændrer sig forhåbenligt med tiden :)

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Hempel :

Rune Jensen:
Nej. Det er kun den ulempe man selv gør det til.

Det kan jeg ikke helt følge dig i?

Jeg vil gerne give dig ret i, at man kan spille utroligt meget på sin alder, og få en masse ud af det.
Thomas De Oliveira er f.eks. et glimrende eksempel på, at skabe et fantastisk personligt brand, hvor alder er en af de store faktorer. (Det tager jeg i øvrigt hatten af for).

Men jeg synes ikke, at man kan sætte det så sort hvidt op. Der vil altid være tidspunkter, hvor ens alder er en hindring, uanset hvor meget man gør for at bruge sin alder som noget positivtSmile

Jeg mener ikke det er en decideret ulempe. Kun hvis man vælger at tænke på det som værende en ulempe.

En lav alder kan besværliggøre nogle opgaver, såsom f.eks. at få en forretning op at stå hvis man er under 18 år., men det er godt nok en lille sten på vejen efter min mening.

Image i forbindelse med alder, er præcis hvad man gør det til. Det er kun en ulempe hvis man bøjer sig i græsset og mener at alderen er skyld i at man ikke bliver taget seriøst. BULLSHIT! Gør som Simon Mørch, Thomas De Oliveira, Christian Owens eller hundredvis af andre unge iværksættere, der formår at gør en lav alder til en fordel fremfor en ulempe.

Jeg oplever selv at et signal om seriøsitet ofte står stærkere hos unge iværksættere under 18 år, end hos så mange andre.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)