Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma i Sverige

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey.

Jeg har søgt lidt, men har ikke helt fundet min situation beskrevet.

Jeg er bosiddende i Sverige, arbejder dog fuldtid i Danmark, men ønsker at starte et foretagende op ved siden af med salg af ydelser på det danske markede.

Er der så nogen fordel ved at firmaet er svensk, når nu jeg handler med danske kunder?

Kørselfradrag osv.

Pointen med at have firmaet i SE, var at man om muligt kunne betale en mindre del skat nu det har base her.

Håber nogen kan hjælpe...

/D

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:55
Tja - Hvis du har lyst til at blive omfattet af svenske socialsikringsregler og derved komme til at betale 31% i sikringsafgifter til Sverige at dit virksomhedsoverskud og evt. lønindtægt fra DK - Så værsgo

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:16
Så det du prøver at sige, er at det måske slet ikke er så fordels agtigt, hvis éns kunder er danske... Så er det dansk skat man betaler...

Eller ufrivildigt meget papir arbejde?!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 10:25
Nej men problemet er at du som lønmodtager med arbejde i Danmark er socialsikret i Danmark, men det er ikke tilfældet hvis lønmodtageren ved siden af har virksomhed i Sverige. Forhør dig evt. hos Den Sociale Sikringsstyrelse.

Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 18:50
Hvis man lejer et kontor eller bare en adresse hos et kontorhotel i Danmark kan firmaet så køres som dansk selvom man bor i Sverige ?

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 19:05
Tilmeldt 22. Nov 06
Skrevet kl. 22:06
Dato: 10-01-2007 18:50:08 Forfatter: OriginalTaste Hvis man lejer et kontor eller bare en adresse hos et kontorhotel i Danmark kan firmaet så køres som dansk selvom man bor i Sverige ?

Ja det kan det... Jeg er selv bosiddende i Sverige men med dansk registret firma...

Mvh

Ania

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 11:04
Afgørende er hvorfra virksomheden drives. Dvs. hvor den har fast driftssted og er virksomheden beliggende i DK har Danmark beskatningsretten til overskuddet.

Sverige kan imidlertid også beskatte hele overskuddet som dit bopælsland men skal så give lempelse for den danske skat. Jeg er ikke klar over om svenskerne helt bortser fra overskuddet som de gør det med løn eller yder egentlig lempelse.

Det vi taler om her er imidlertid de svenske socialsikringsafgifter og her er det afgørende hvor arbejdet udføres. Dvs. det du/I bør undersøge er om den svenske forsikringskasse vil komme efter jer. Den danske sikringsstyrelse vil nemlig ikke 

Tilmeldt 22. Nov 06
Skrevet kl. 11:16
For vores del ser de svenske myndigheder bort fra overskudet, da det jo bliver beskattet i Danmark.

Mvh

Ania

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 11:27
Jo men det er ikke nødvendigvis sådan at man som bopælsland bortser fra overskuddet fordi der sker beskatning i kildelandet. I DK indgår overskuddet i skatteberegningen og indkomsten, og der ydes så nedslag. Jeg ved positivt at svenskerne helt bortser fra lønindkomst, men ikke om det er det samme med overskud af virksomhed.

Ved du positivt om de bortser eller har I bare ladet være med at selvangive det i forhold til Sverige.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)