Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad for en slags Linux version?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 10
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Geeked

Tilmeldt 1. Jul 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:43

Jeg ville anbefale Debian, Ubuntu og Red hat.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 13:52

Og jeg anbefaler Suse og ubuntu- har selv benyttet Ubuntu til hosting. og det fungerede bare super.

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 13:56

Jeg vil anbefale dig at starte med Ubuntu Server Edition.

Den vil være lettest for dig at komme i gang med, hvor fx Apache og MySQL automatisk bliver konfigureret, når du under installationen vælg LAMP. Med Debian skal du selv konfigurere en masse ting, og Ubuntu har også den fordel over Debian, at der er et firma bag (Canonical), hvor man kan få support, og som har et partnernetværk. Mit eget firma er eksempelvis certificeret Ubuntu Solution Provider, og laver blandt drifts- og vedligeholdelsesaftaler på Ubuntu servere (og desktop).

Red Hat er ikke gratis, så den er måske lidt for dyr for at komme i gang med. Det samme gælder Suse

De øvrige distributioner du foreslår er ganske fine til specifikke formål, men jeg vil ikke anbefale dem til dig som begynder.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:58

Ehm... hvis du vil udbyde hosting, så synes jeg godt nok det er tidligt du løber ind i problemer, som kræver andres hjælp. Er det for sjov, eller en kommeciel løsning du vil lave? Men tilbage til spørgsmålet: Med Debian er der rigtig meget information og hjælp at få rundt omkring.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:59

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 13:59

Du kan ikke vælge et linux system over et andet. Du må finde ud af hvad du specifikt skal bruge og føler dig mest vant med.

FreeBSD er king til server, men personligt bruger jeg mest Debian og SuSe. Alle køre fint.

Red Hat har været lidt op og ned for mig, men det er efterhånden en del år siden jeg har arbejdet med det.

Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 10
Skrevet kl. 14:03

Simon_rohde_Nielsen:

Jeg ville anbefale Debian, Ubuntu og Red hat.

Hvorfor lige dem?

Geeked

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt

Det er helt korrekt at konkurrencen er stor, men det skal bestemt ikke stoppe dig.

Dog syntes jeg måske at du bør starte med at undersøge reseller priserne, indtil du måske har fået et bedre kendskab til server delen selv ? Så kan du altid udbygge med dit eget server setup senere måske ?

Bare et forslag...

Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 10

Kim Vinberg:

Og jeg anbefaler Suse og ubuntu- har selv benyttet Ubuntu til hosting. og det fungerede bare super.

Hvorfor lige dem?

Geeked

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)