Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords og momsangivelse ????

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har købt nogle annoncer ved Googles Adwords og jeg har oplyst dem mit CVR nummer så jeg slipper for moms.

Nu havde jeg så forestillet mig at jeg skulle beregne 25% af beløbet og så angive det under "moms af varekøb mv. i udlandet"

og lægge beløbet til feltet der hedder "Købsmoms (indgående moms)"

Og at jeg skulle angive beløbet uden moms under rubrik A.

Men nu har jeg så hørt at man kun skal angive fysiske varekøb og ikke service ydelser som Google Adwords. Er der nogen der ved noget om det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:18
Hej!

Det er helt rigtigt, som du vil gøre det.

En dansk virksomheds køb af immaterielle ydelser indebærer, at der modtages

faktura uden moms. Køber skal beregne dansk moms af fakturabeløbet efter

reglerne om reserve charge.

Så den med kun fysiske varekøb er noger sludder.

/Peter

Tilmeldt 6. Jun 06
Skrevet kl. 18:20
Jeg har ringet til Skat og snakket med en fra moms afdelingen. Der sagde hun også at der ikke skulle angives noget når der var tale om service ydelser. Rubrik A, gælder kun for fysiske vare og ikke for service ydelser (men det kan jo være at adwords ikke er en service ydelse)?

Men det kan godt være at jeg skulle ringe til dem igen. De kan jo have misforstået noget (eller at jeg har fremlagt det forkert).

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:47
Hej!

Ja.....rubik A, B eller C skal naturligvis ikke udfyldes ved ydelser/men

erhvervelsesmomsen skal beregnes og angives som du vil gøre.

/Peter

Tilmeldt 6. Jun 06
Skrevet kl. 11:54
Jeg har lige haft ringet til SKAT igen og snakket med en anden fra moms afdelingen. Og der fik jeg et helt tydeligt svar og det var at

service ydelser skal jeg IKKE angive på momsangivelsen.

Det skal ikke påføres under "moms af varekøb mv. i udlandet" og heller ikke under  "Købsmoms (indgående moms)" eller Rubrik A.

Jeg fik også at vide at der er nye regler på vej fra EU, men som det var lige nu skulle jeg ikke angive service ydelser på min momsangivelse når det var fra et andet EU land. 

Problemet med mit spørgsmål i deenne tråd, er måske at jeg ikke fik gjort opmærksom på at det drejer sig om en service ydelse købt i Irland?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:56
Jeg forstår slet ikke spørgsmålet må jeg indrømme. Du har ikke betalt moms af varekøbet fra Google. Så er det vel ret logisk at der ikke er noget at fratrække som købsmoms    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 6. Jun 06
Skrevet kl. 15:39
Ja det virker logisk nok at der ikke er noget at fratrække, men derfor kan det jo godt være det skulle opgives på momsangivelsen som man skal med fysiske vare.

Hvis jeg havde købt en fysisk ting så skulle jeg beregne 25% af beløbet og så angive det under "moms af varekøb mv. i udlandet"

og lægge beløbet til feltet der hedder "Købsmoms (indgående moms)" Og at jeg skulle angive beløbet uden moms under rubrik A.

Det går lige op for mig i sidste ende, men det er bare noget skal vil have for at kunne holde styr på nogle ting. Men når det er service ydelser så er de åbenbart ligeglad og så skal der ikke opgives noget.

Sådan som jeg har forstået det. Og det er ret dirkete skrevet af efter hvad jeg fik fortalt fra skat.

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 15:52
Til G. Olsen

Jeg fik samme besked som dig fra Told og Skat, den 30/9.2002. Da købte jeg første gang en digital ydelse i USA (et downloaded virusprogram), og det blev selvfølgelig sendt momsfrit, og dermed bare bogført som en udgift uden moms. Det har jeg så gjort siden, og jeg tror ikke, der her er forskel på, om det er fra EU eller ikke, men det hører jeg selvfølgelig gerne, hvis der er nogen, der ved helt eksakt.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:26
Hej!

Jo...der er forskel om det er EU eller tredjeland.(Lisbeth)

Varer købt i EU skal momses(ervervelsesmoms)og kan så trækkes fra igen under

indgående moms, samt værdien skal oplyses Rubrik A.

Bruges i forbindelse med Intrastat.

Det samme for ydelser købt i EU, lige bortset fra Rubrik A.

Jeg forstår således ikke den besked du har fået(G. Olsen), som ikke stemmer

overens med momslovens §15 stk.2.

/Peter

.

Tilmeldt 6. Jun 06
Skrevet kl. 18:42
Søgte lige på "momslovens §15 stk.2." og der kan jeg se at der tales om reklameydelser. Jeg har brugt ordet serviceydelse over for SKAT! Måske er det det der giver et forkert svar fra dem.

Utroligt så simple ting skal være så indviklet. Men så må jeg jo have fat i dem igen - igen :-)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)