Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tysk moms ?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15106
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Gosvig:

Jeg har indtryk af, men det kan du nok be- eller afkræfte Fashoin-Seller, at de tyske myndigheder har været meget mere fremme i skoene med at kontrollere EU-sælgernes dokumentation for momsfriheden.

I Danmark er det jo faktisk først i år, at SKAT er begyndt at sætte decideret fokus på problemstillingen med, at varerne skal forlade landet og kunden være momsregistreret. Selvfølgelig har de i ny og næ taget det op i forbindelse med en konkret kontrol, men deciderede kontrolprojekter, det er første gang.

Hvorimod tyskerne har kontrolleret dokumentationen fra Det Indre Markeds start tilbage i 1993, hvorfor der jo i sagens natur er mere fokus på det hos sælgerne, og de siger: "Er jeg bare det mindste usikker, så momser jeg".

Har det noget på sig eller er det ren "uvidenhed hos sælgerne" ?

De tjekker det totalt meget! Både at VAT number er valide, samt at varerne rent fysisk har forladt Tyskland...

Så det gælder i høj grad om, at have styr på tingene som sælger, ellers ender man med moms-sorte-per...

Og Tyskland er bare så enormt, så mange tyske firmaer har nok i hjemmemarkedet, og derfor kender de ik alle regler om eksport osv. Det er først når de kommer op over en vis størrelse...

Naturlige skønhedsprodukter og argan olie fra Cosmos Co og Cossy
Side 2 ud af 2 (11 indlæg)