Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra USA. Kontraktspørgsmål vedr. skat

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at gennemlæse en kontrakt fra USA, da jeg ønsker at importere nogle produkter.

I kontrakten (exhibit B) står der følgende, som jeg ikke helt forstår:

• "(ekspotørens) prices are exclusive of all applicable Taxes. Distributor shall pay all Taxes associated with sale an delivery of all Products and any collection costs, panalties and interest, associated with Taxes"
  • Produkterne skal leveres efter FCA, som bekendt siger, at sælger skal stå for at "cleare" produkterne til eksport.

Hænger disse punkter sammen. Jeg tænker her på, at der på en måde står, at han skal "cleare" produkterne til eksport, samtidig med, at jeg skal betale de skattemæssige omkostninger forbundet med netop eksporten (salget). Blander jeg tingene sammen?

Venligst Tue Nielsen

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

LøberTue:

Hej,

Jeg er ved at gennemlæse en kontrakt fra USA, da jeg ønsker at importere nogle produkter.

I kontrakten (exhibit B) står der følgende, som jeg ikke helt forstår:

• "(ekspotørens) prices are exclusive of all applicable Taxes. Distributor shall pay all Taxes associated with sale an delivery of all Products and any collection costs, panalties and interest, associated with Taxes"
  • Produkterne skal leveres efter FCA, som bekendt siger, at sælger skal stå for at "cleare" produkterne til eksport.

Hænger disse punkter sammen. Jeg tænker her på, at der på en måde står, at han skal "cleare" produkterne til eksport, samtidig med, at jeg skal betale de skattemæssige omkostninger forbundet med netop eksporten (salget). Blander jeg tingene sammen?

Venligst Tue Nielsen

Dette er en typisk amerikansk kontrakt, d.v.s. med livrem og seler.

Den korte version er, at når sælger har afsendt produktet, så er resten af omkostningerne dine, som køber, d.v.s. moms, skat, toldafgifter m.v.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)