Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.com eller .dk SEO-mæssigt?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:

Jeg takker for alle svarene. Jeg er klar over at der mht. branding og andre ting kan være forskel på .com og .dk, men som nævnt i mit første indlæg er det kun det rent seo-mæssige perspektiv, jeg er interesseret i.

Mht. serverplacering, er det så altid bedt at vælge serverplacering i Danmark, eller kommer det igen an på, hvilket domæne jeg vælger? Jeg tænker her på, om det er bedre med serverplacering i USA, såfremt man har valgt et .com domæne?

Mvh Thomas

Rent SEO mæssigt er der en kæmpe forskel ...hvis du søger på sider fra danmark, så forventes det at siderne ligger inden for et specifikt ip-range, og at domæne navnet er "lokalt".

Jeg er ikke klar over om det også gælder den anden vej? Nogen der ved om internationale sites bør ligge i US?

Jeg ved at det har stor betydning for sidens hastighed hvor serverne står ...specielt hvis det er lidt mere avancerede sider med masser af kald til f.eks. JavaScript, AJAX, CSS, billedder m.m. - hvilket i sidste ende også har indflydelse på SEO ...så, serverplacering så tæt på dine brugere som muligt!

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 21:42

Mener der var en der skrev, at hvis man havde en engelsk side som skulle ranke i usa. Skulle server også ligge i USA.

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 22:46

Christopher Roelann:

Mener der var en der skrev, at hvis man havde en engelsk side som skulle ranke i usa. Skulle server også ligge i USA.

Yes ...lokalt i USA ...

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 23:31

Hej

Nu er tråden godt nok et par måneder gammel, men jeg tillader mig lige at tage den op igen....

.dk og .com valget er åbenbart ligemeget, men hvad hvis det er et .biz domæne? Er det så også "blot" at sætte landevalget korrekt i Google Webmaster Tool?

På forhånd tak Smile

Hilsen Morten

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)