Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.com eller .dk SEO-mæssigt?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Der har sikkert været spurgt om dette før, men jeg har ikke haft held med at søge noget frem, så nu prøver jeg med et nyt indlæg:

Hvis vi ser bort fra alt andet, er der så forskel rent SEO-mæssigt på, om man vælger et .com eller .dk-domæne? Foretrækker google den ene frem for den anden?

På forhånd tak for svar!

Mvh Thomas

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 19:05

Det er google fuldstændig ligeglad med! Men den er altid godt at have .dk, hvis det er dansk hjemmeside. Men seo mæssigt er det fuldkomment lige meget.

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Tilmeldt 27. Mar 05
Skrevet kl. 19:26

Tak for hurtigt svar Christopher!

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 20:31

Thomas:

Hej Aminoer

Der har sikkert været spurgt om dette før, men jeg har ikke haft held med at søge noget frem, så nu prøver jeg med et nyt indlæg:

Hvis vi ser bort fra alt andet, er der så forskel rent SEO-mæssigt på, om man vælger et .com eller .dk-domæne? Foretrækker google den ene frem for den anden?

På forhånd tak for svar!

Mvh Thomas

.dk domæner hvis det er dansk indhold ....com, .net, .org osv hvis det er Woerld Wide indhold ...og sørg for at få det hosted på en dansk server også. Google er ikke ligeglad ...

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Skrevet kl. 21:07

Google er ikke ligeglad hvor serveren står nej. Det har betydning! Men det har ingen betydning om det hedder .dk, .com, .org eller noget helt andet.

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:14

Christopher Roelann:

Google er ikke ligeglad hvor serveren står nej. Det har betydning! Men det har ingen betydning om det hedder .dk, .com, .org eller noget helt andet.

Det har måske ingen betydning sådan lige umiddelbart, men hvis en amerikaner sådan lidt tilfældigt stifter bekendtskab med ens website, mon så ikke det alligevel har en vis betydning for hans/hendes hukommelse, at sitet har en .com-adresse fremfor en dk.-adresse? Hvad angår branding må det vel være mere effektivt at have en .com i stedet for en.dk-adresse i forbindelse med udenlandske besøgende!?

Umiddelbart lidt svært ved at tro, at det kan sættes så enkelt op!

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Skrevet kl. 21:20

Så selvfølgelig er det i forhold til branding en væsentlig faktor. Også derfor at hvis man laver dansk side, er det jo altid bedst og havde .dk og engelsk .com. Men i forhold til SEO, har det ingen betydning om .dk eller .com.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:47

Hvis du vælger et .com domæne, og hjemmesiden har Danmark som geografisk mål, skal du via Google Webmaster Tools sætte Danmark som foretrukket område.

Et .com er ikke et landeafhængigt TLD (Top Level Domain), og derfor gives der mulighed for at fortælle Google i hvilket land, du primært ønsker at være synlig i.

Hvis du vælger .com UDEN at benytte muligheden i Webmaster Tools, er det ikke ligegyldigt. Så står du stærkest i Danmark med et .dk domæne.

Hvis du arbejder internationalt, skal du IKKE opsætte et "foretrukket" land i Webmaster Tools på dit .com domæne.

Og ja - serverens geografiske placering har også betydning.

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 23:59
Tilmeldt 27. Mar 05
Skrevet kl. 18:34

Jeg takker for alle svarene. Jeg er klar over at der mht. branding og andre ting kan være forskel på .com og .dk, men som nævnt i mit første indlæg er det kun det rent seo-mæssige perspektiv, jeg er interesseret i.

Mht. serverplacering, er det så altid bedt at vælge serverplacering i Danmark, eller kommer det igen an på, hvilket domæne jeg vælger? Jeg tænker her på, om det er bedre med serverplacering i USA, såfremt man har valgt et .com domæne?

Mvh Thomas

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)