Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af mobil telefon

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg bruger min mobiltelefon rigtig meget til at styre min webshop. Både til at sende emails, komme på administrationssiden når jeg ikke er ved en computer, sende sms'er og ringe.
Nu står jeg så i en situation hvor jeg gerne vil købe en ny telefon, og her synes jeg jo egentlig ikke at det vil være urimeligt at købe den i firmaets navn og lade firmaet betale.

Jeg gætter på at der er en masse regler på dette område, men jeg er ikke inde i nogen af dem.

Er der noget jeg skal være opmærksom på når jeg på denne måde lader firmaet betale min telefon, eller kan den bare bogføres som enhver anden udgift. Ligeledes, er der noget der har indflydelse på min privatøkonomi ved at gøre det på denne måde?

Håber der er nogen derude der kan hjælpe.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:18

Du slipper ikke for multimedieskatten, medmindre din arbejdsplads ikke er derhjemme og du lader telefonen blive på jobbet, når det er fyraften.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Næstved
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 20:36

Hej...Jeg ville bogføre anskaffelsen fuldt ud i virksomheden især når bruger den meget i virksomheden. Bogfør alle dine udgifter (hustandens) til tlf. og internet i virksomheden og beregn privat andel dvs. multimedieskat af 3000 kr. sidst på året når der laves regnskab. Tilbagefør evt. moms af 3000 kr eller skøn privat andel moms af dit forbrug af multimedier. Multimedieskatten er normalvis kun en fordel for selvstændigt erhvervsdrivende...

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 21:08

hej

Det ser jo ud til at det godt kan betale sig. Så vil jeg nok også lade virksomheden betale for internettet. Man kan lige så godt få så meget som muligt ud af det når du man skal betale multimedieskatten. Men det kan godt betale sig så.

Jeg læste at det er arbejdsgiverens opgave at oplyse at medarbejderen skal beskattes af multimedieskatten... Det vil sige at jeg selv skal sørge for det... hvordan gøres det???

Fra Næstved
Tilmeldt 22. Aug 10
Skrevet kl. 16:55

Det du har læst vedrører oplysning af ansattes multimedieskat for at sikre at ansatte ikke "glemmer" denne. Det er ikke nødvendigt for dig som selvstændig idet du blot skal tillægge din skattepligtige indkomst de 3000 kroner som omtalt :).

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Fra Næstved
Tilmeldt 22. Aug 10
Skrevet kl. 16:56

Når jeg skriver indkomst ovenfor mener jeg at du blot skal tillægge 3000 til din virksomheds resultat.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:17
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)