Rabatkuponner kan udnyttes genialt, hvis man tænker lidt kreativt :-)
Jeg har god erfaring med at poste en f.eks. 10% rabatkode, der kun gælder i en uge, på en Facebook profil. Og 10% rabat virker forøvrigt LANGT bedre end f.eks. fri fragt.
Med hensyn til at printe en på alle fakturaer, så ville jeg ikke gøre det. Så forventer alle kunder fremover at de kan købe med en rabatkode.
Giv derimod en (tidsbegrænset) rabatkode til alle nyhedsbrevsmodtagere i en stille periode. Det giver et incitament til at modtage dit nyhedsbrev, og får modtagerne til at føle sig lidt specielle.
Men igen, pas på med at overdrive det! Du skulle nødigt vende dine kunder til at handle med rabatkode, ligesom det er i mange brancher i USA.
Husk desuden at reklamerer med en rabatkode, hvis du laver offline markedsføring (f.eks. avisannoncer). Det øger chancen for at folk lægger mærke til din annonce, og giver dig en unik mulighed for at måle om annoncen rent faktisk virker.
Der er mange, MANGE flere kreative måder at benytte rabatkoder på. Måske får jeg en dag taget mig sammen til at skrive en blog post om det :-)
Med venlig hilsen
Søren Sprogø