Så købte jeg en iphone 4, som jeg fortrød, da jeg ikke så hvad fordelen var i forhold til mine behov, og valgte derfor at sætte den til salg på DBA.dk Der gik ikke mange minutter inden der kom en mail med at en køber var interesseret i at købe min tlf. Jeg forlangte 4500,- inkl. ny bordlader osv. men personen vile gerne betale 5000,- Fint nok tænkte jeg, og derfor kontakte jeg vedkommende som havde en gmail konto og skrev at hvis personen ville købe min tlf. kunne vedkommende enten afhente den på adressen eller via bank overførsel. Så skete der noget.... For pludselig var personen Amerikaner og havde en datter i Nigeria som snart havde fødselsdag, men fordi vedkommende selv var i (et andet land) kunne hun/han ikke selv købe og sende den, derfor ville personen købe min tlf. Kort tid efter kom en "beskræftigelse" på at pengene stod klar til at blive overført til min konto, så nu skulle jeg så bare lige sende min iphone afsted til Afrika. Problemet er bare lige at den såkaldte bank, slet ikke eksisterer og derfor ville jeg aldrig se skyggen af penge. Men sjovt bliver det med vores kære samtaler, hvor idioten stadig ikke har fattet at jeg tager tyk pis på vedkommende... :) Sjovt at se når de bruger google translator. Samtalerne kommer her: Jeg starter med at svare på den mail fra DBA.dk i går aftes: Jeg har lige inden jeg smutter i seng set at du har skrevet på DBA at du var interesseret i min iphone 4. Hvis du ønsker at købe den, kan du enten møde op personligt (Østervej 25, 4960 Holeby), eller sende pengene til min konto i danske bank: 4500,- for tlf plus 100,- porto (sendes som forsikret pakke). Ialt DKK 4600,- Danske Bank Reg nr. xxxx konto nr. xxxxxxxxx Men skriv og fortæl om du vil købe den, så sender jeg den lige så snart pengene står på min konto. Mvh Peter Strands Næste morgen kommer der en mail fra scammeren: Hej, jeg ønsker at købe denne vare til min dejlige barn, og jeg vil Så kom der en beskræftigelse på at pengene blot stod og ventede på mig fra en eller anden IKKE eksisterende bank: Jeg svarer så tilbage: There must be a huge mistake, first of all it only cost you 4600,- and second i send the phone WHEN the money IS in my account. So untill i can see my money in my bank account nothing will be shipped from here... Derefter kommer der en mail fra Sussy:
Hej ven, jeg har videresendt din bank konto til min bank, og jeg overlod dem til at overføre 5000 i din konto med det samme, jeg betalte 5000 kr, fordi jeg ikke ønsker nogen forsinkelse, og min datter har desperat brug for dette produkt, og jeg kender min datter Der vil blive glade for at modtage denne gave på hendes fødselsdag, og min bank sagde, at du vil blive kontaktet med en bekræftelse af det indbetalte depositum, så du kan gå videre sende skibet pakken. Nedenfor er min datter forsendelsesadresse ...
Name ....... Kel Albert
Address ..... 19 Street main gate ugbowo
City ..... Benin City
state ........... Edo Stae
ZipCode .... 23452
Country ........ Nigeria
Venlige sende pakken til min datter i dag, fordi min datters fødselsdag sig med hastige skridt, og jeg ønsker hende til at modtage den gave, før hendes fødselsdag.
Jeg vil sætte pris på det, hvis du kan sende gaver til min datter som en Registreret Letter (RR)
Takket være handel
Hvortil jeg svarer:
Yes yes i got confirmation from YOUR bank, what a nice bank, helping you to buy iphone over the internet.. I hope i one day get bank like you, but my bank not helping me sadly, but truely in my face happend, most time i take happy in my world, but now i am much mere happy og derfor er jeg sååå glad for at you will be buy my phone, thank you very much...
Sussy skriver tilbage:
thanks for your mail please can you have the phone sent this morning so that my daughter can get it as soon as possible
Jeg skriver vanen tro tilbage til den forventningsfulde Sussy:
Yes sure of course, i can send it no problem, when my penge is in my bank konto, så sender jeg alle de telefoner du want. OK
I hope du har en god day, and take care in the big world, with pleasure and joy in the face of mennesker all over. I am happy so you happy, thats good and vi er alle happy Peter (Nu må vi håbe at google translator kan klare dobbelt oversættelse af både dansk og lidt engelsk blandet - bliver sjovt at hvor langt man kan trække den, inden tossen opdager at der er sket en fejl) Sussy svarer igen tilbage:
Hello Friend, What my bank is telling you to do is to go and send the Item and mail them back with the tracking number or receipt of shipment, for shipment verification purposes. As soon as you have sent the item and mail the tracking number or receipt of shipment to my bank, they will credit your account immediately so my friend kindly have the package sent to my daughter today so that you can get your money today. as soon as you have sent the package let me know so that she can get the gift before her birthday.
Regards
Kort tid efter kom der endnu en bekræftigelse fra den såkaldte ikke eksisterende bank
Jeg svarer tilbage:
Yes yes yes, very nice, i send iphone super fast, maybe you have iphone in 6 hours, sending with airplane or helicopter transport service ??? It will cost 3000,- ekstra us dollar, can you please confirm the money before asking helicopter service to bring iphone to you ? you say importent for your datter to send fast. So i help you sending fast very fast, and super fast happy, OK
Look ocean fill with water and fish, and iphone take very good foto too. I goto ocean and take foto of fisk, and Hvaler. In denmark we have seen one big whale, sometime ago and i have not foto iphone taking, but now i can take, fotos of alt på min vej. Selv blomster og bier, og det der kommer til bliver fotograferet med super kamera i iphone 4.
Happy foto you make, and good party too, in the winther holliday after go.
Peter
Nu må se om der kommer flere håbefulde mail fra stakkels sussy som er på business rejse verden over, men nok ikke helt mestrer det engelske sprog. Dog rart at deres fiduser er så åbenlyse at man kan gennemskue dem fra starten.
Melder ind igen senere, hvis der kommer flere mail fra "swingene Sussy"
|
Så skrev hun igen, kort tid efter:
No go ahead and send it by post denmark its cheaper that way dont use airplane or helicopter use post denmark ok
Hvorefter jeg svarede tilbage:
Ok, yes yes i send med postdanmark, hvis thats what you want to do me.
But you sure at jeg ikke skal sende med airplane or helicopter, then you get very fast, and hurtigt. Thias way you can send me more money. Maybe someone else want to pay more for the phone ?
I think you OK then i can goto sea and watch bird fly with new iphone camrea, i weekenden and after i send you iphone, or shal jeg sende den nu ?
Postdanmark cost lot money to send, so OK i send now, but cost more money, so you must deposit more money for transport if i skal sende den now.
Hope to høre fra you soon
Peter