Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsfradrag værkstedregninger for Gulpladebil

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

TD:
Hej... Jeg vil råde dig til fremover at bogføre alle dine udgifter vedrørende gulpladebilen på dine driftskonti med automatisk momskode på. Når året er slut omposterer du alle udgifter til "privat hævet". Herefter posterer du værdien af kørselsgodtgørelsen i stedet for. Så holder du samtidig styr på hvor meget bilen koster i alt og du har derved bedre mulighed for at vurdere om andre bilordninger kunne være mere fordelagtig skattemæssigt for dig. Husk at tage hensyn til ændringen i dine private hævninger hvis du er i VSO, idet du normalvis får en højere hævning når du hæver dine foreløbigt udgiftsførte udgifter og bagefter efterposterer kørselsgodtgørelsen.

Som revisor kunne jeg ikke skrive det bedreYes

Tonny

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 22:08

Kom til at tænke på om jeg også kan tælle de udgifter til brændstof med, som min bedre halvdel har betalt ?
Hun kører primært i bilen og tanker på hendes eget benzinkort, eller gælder det kun for ejeren ?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:43

Hej

Det gælder bilens forbrug, så det har ingen betydning, hvem der har betalt eller kørt i bilen.

Tonny

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 08:35

Jeg vil bare sige tusind tak for de gode kompetente svar jeg har fået i denne tråd....

:-) Jens

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)