Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det lade sig gøre at opstarte on-line firma, med 4 partnere, uden at mødes fysisk?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en ide: kort skitseret handler det om at lave et on-line firma (hvad indholdet er ik så vigtig i tråden her) med 4 partnere, uden at mødes fysisk, men ordne det hele online, via  mail og skype.

Altså: det økonomiske, hver partner indskyder ex 15.000 dkk, kan det ordnes reglementeret uden at mødes fysisk-fx igennem advokat??  Og vil man have tillid til partnere man ikke har et fysisk møde med?

Samarbejdet? Kan et firma organiseres uden et fysisk kontor, og fysisk tilstedeværelse, det kan det vel, men hvordan. Måske noget med at rollefordelingen er klar med det samme, hvem KAN hvad. Skal der af praktiske grunde være en over-direktør, som træffer overordnede beslutninger. Eller kan alle partnere være ligeværdige -

Disciplinen? Når man ikke mødes fysisk, kan der så opnås faste arbejdsaftaler, deadlines, så firmaet kan eksistere.

Har du bud på problemstillinger, erfaringer med modellen her, eller andet, så ku det være fedt med din mening.

vh Flemming

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:12

Man kan hvad man vil ...

Med de rette mennesker skal det nok være muligt, du får ikke ja/nej til nogen af de spørgsmål du fremkommer med her. Det eneste konkrete jeg kan sige er at du skal have 20.000dkk med hver mand for at starte et selskab :)

Personligt ville jeg nok gerne kende de folk ret godt jeg valgte at stifte et selskab sammen med, men det er jo bare mig :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:28

Mikkel Mikjær Christensen:

Man kan hvad man vil ...

Med de rette mennesker skal det nok være muligt, du får ikke ja/nej til nogen af de spørgsmål du fremkommer med her. Det eneste konkrete jeg kan sige er at du skal have 20.000dkk med hver mand for at starte et selskab :)

Personligt ville jeg nok gerne kende de folk ret godt jeg valgte at stifte et selskab sammen med, men det er jo bare mig :)

Fysisk møde kontra on-line møde. Mødes man på web-cam-hvad er så egentlig forskellen til det fysiske møde? 1 times web-cam møde giver mig vel det samme indtryk som 1 times fysisk møde, ikk?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:57

neodias.dk:

Fysisk møde kontra on-line møde. Mødes man på web-cam-hvad er så egentlig forskellen til det fysiske møde? 1 times web-cam møde giver mig vel det samme indtryk som 1 times fysisk møde, ikk?

Hvis du syntes det, så go ahead :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:55

Mikkel Mikjær Christensen:

neodias.dk:

Hvis du syntes det, så go ahead :)

i will go aheadSmile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:55

flere meninger om emnet her?Idea

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 07:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det burde der ikke være problemer i. Baseret på erfaringer vil jeg dog anbefale dig at:

1) Bruge meget krudt i starten på at snakke vision og værdier (så i løber i samme retning - hvis man ikke sidder sammen kan det være svært at se når een person måske begynder at løbe ud af en tangent).

2) Have en klar rollefordeling. Hvem gør hvad, hvilke beslutningsrammer har hver enkelt person.

3) Have en fast session over skype hver dag (også selvom det kun lige er 10-15 minutter). Så vidt jeg husker kan Skype kun lave video når der er to deltagere, jeg er ikke helt klar over om de har lavet det så man kan bruge video med flere deltagere endnu. Om ikke andet vil jeg klart anbefale at lave lidt video alle sammen hver dag. Når man ikke møde på kontoret er det rart at man lige kan se hinanden i øjnene og snakke progress :)

Når det så er sagt, kan det sagtens lade sig gøre!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:51

Rasmus Lindgren:

Det burde der ikke være problemer i. Baseret på erfaringer vil jeg dog anbefale dig at:

1) Bruge meget krudt i starten på at snakke vision og værdier (så i løber i samme retning - hvis man ikke sidder sammen kan det være svært at se når een person måske begynder at løbe ud af en tangent).

2) Have en klar rollefordeling. Hvem gør hvad, hvilke beslutningsrammer har hver enkelt person.

3) Have en fast session over skype hver dag (også selvom det kun lige er 10-15 minutter). Så vidt jeg husker kan Skype kun lave video når der er to deltagere, jeg er ikke helt klar over om de har lavet det så man kan bruge video med flere deltagere endnu. Om ikke andet vil jeg klart anbefale at lave lidt video alle sammen hver dag. Når man ikke møde på kontoret er det rart at man lige kan se hinanden i øjnene og snakke progress :)

Når det så er sagt, kan det sagtens lade sig gøre!

hej rasmus.

tak for svaret! Fedt at høre andre har gennemført sådan et samarbejde. Fik I succes med jeres projekt?

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 11:09

For mange kokke fordærver maden Smile

Markedsføringsforum - kom og være med!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:13

Feedback:

For mange kokke fordærver maden Smile

Kan man ik bare lave en klar rollefordeling? Det ses jo ved andre start-ups med flere partnere.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)