Jeg har fået en ide: kort skitseret handler det om at lave et on-line firma (hvad indholdet er ik så vigtig i tråden her) med 4 partnere, uden at mødes fysisk, men ordne det hele online, via mail og skype. Altså: det økonomiske, hver partner indskyder ex 15.000 dkk, kan det ordnes reglementeret uden at mødes fysisk-fx igennem advokat?? Og vil man have tillid til partnere man ikke har et fysisk møde med? Samarbejdet? Kan et firma organiseres uden et fysisk kontor, og fysisk tilstedeværelse, det kan det vel, men hvordan. Måske noget med at rollefordelingen er klar med det samme, hvem KAN hvad. Skal der af praktiske grunde være en over-direktør, som træffer overordnede beslutninger. Eller kan alle partnere være ligeværdige - Disciplinen? Når man ikke mødes fysisk, kan der så opnås faste arbejdsaftaler, deadlines, så firmaet kan eksistere. Har du bud på problemstillinger, erfaringer med modellen her, eller andet, så ku det være fedt med din mening. vh Flemming
|
Man kan hvad man vil ...
Med de rette mennesker skal det nok være muligt, du får ikke ja/nej til nogen af de spørgsmål du fremkommer med her. Det eneste konkrete jeg kan sige er at du skal have 20.000dkk med hver mand for at starte et selskab :)
Personligt ville jeg nok gerne kende de folk ret godt jeg valgte at stifte et selskab sammen med, men det er jo bare mig :)