Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopi / fremvisning af firmalogoer...! Det er jo gratis PR, ik?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi er ved at udarbejde et nyt site. Det er en database/ oversigt over butikker inden for et bestemt område. Vi sælger ikke nogle produkter fra siden overhovedet.

Men jeg vil meget gerne vide om dette er OK! (mht. at kopiere firmalogoer. Adidas, diesel osv.) eller skal vi have fat i alle mærker for at spørge om lov? det drejer sig ca. om 400+ mærker/ logoer. Umiddelbart kan vi ikke se at det skulle være noget problem, da mærkerne og firmaerne jo får gratis PR

Dette er bare et fiktivt eksempel, for at illustrere hvad jeg mener. 

// Henrik Brændgaard

Videofabrikken.dk Video- produktion, optimering og rådgivning 

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:33

Det er ikke sikkert at firmaerne er interesseret i at i reklamerer for dem, dvs de har ikke lyst til at være en del af jeres budskab, så derfor skal man principielt spørge først :)

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Skrevet kl. 14:47

Ja, det tænkte jeg nok..... det er mange vi skal igennem, og det kommer til at tage lang tid, tid som vi kunne bruge på andre opgaver, men hvis det der det ser skal til "SO BE IT"

Vi syntes at det giver et lækkert grafisk touch, det ser lækkert ud og er nemmere for brugerne at overskue

Ellers nogle som har erfaringer med dette? Positive eller negative?? 

Eller forslag til hvilken kontakt form man skal bruge når man henvender sig, hvad virker?

// Henrik Brændgaard

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Skrevet kl. 14:48

By the way...... tak for et super hurtigt svar

// Henrik Brændgaard

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:54

hehe der er en årsag til at det hedder arbejde, og ikke fritid :-)

Angående kontaktform så vil jeg foreslå at lave en samlet virksomhedsliste og så gå til det i følgende rækkefølge:

1. Undersøg om firmaet stiller deres logo til rådighed i en pressesektion på sitet og under hvilke betingelser. Måske kan i bare nuppe det der så længe i sørger for at det er angivet som ejet af firmaet.

2. Udform en standard e-mail der forklarer hvad i vil bruge logoet til, gerne med et screenshot af siden det kommer til at stå på. Forklar også om i kommer til at tjene penge på at fremvise logoet eller lignende sådan de ikke tror at logoet bliver misbrugt for jeres vindings skyld. Vær helt klare i spyttet, kort og præcist.

3. Ring de enkelte firmaer op og forklar lynhurtigt at i ringer for at spørge om lov til at bruge deres logo og om i må sende en e-mail til dem der forklarer nærmere og hvem i så eventuelt skal sende den til. Lad være med at bruge samtalen på en masse andet da det virker påtrængende og øger risikoen for et nej.

4. Hvis i får ja til at sende e-mail, skynd jer at rette jeres standard-email til og vent så. Efter en uge kan i tillade jer at sende en mail eller give et kald og "rykke" hvis I ikke har fået et svar.

5. Hvis ingen tilladelse så lad være med at nuppe logoet fra deres website eller lignende, men lav et generisk billede i kan vise i stedet for.

Sådan ville jeg i hvert tilfælde gribe det an.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:57

Ahh ja.. og husk at hvis i ringer så lad være med at sige "må jeg tale med den markedsføringsansvarlige" eller lignende floskel. Så ryger i med det samme i sælger-køen og kan være sikre på at i ikke får lov.

Spørg derfor direkte: "Hvem skal jeg tale med om muligheden for at bruge jeres logo i forbindelse med xxx", på en frisk og ligefrem måde. :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Skrevet kl. 15:33

Oscar Eg Gensmann:
hehe der er en årsag til at det hedder arbejde, og ikke fritid :-)

Præcis ;) men det er heller ikke noget problem, tid er der nok af det er bare et spørgsmål om prioritering (af søvn) hehe

Tusind tak for svaret, det var virkeligt fyldestgørende. Tror også at det er en go ide først at ringe og så maile, og lave opfølgning på tingene. På den måde får man vel også gjort opmærksom på sig selv, så man ikke bare er endnu et "random" site på nettet.  

Lige lidt ros for dit skriveri, bare jeg kunne skrive lige så godt. Men det overlader jeg til fruen :)

Oscar Eg Gensmann:
1. Undersøg om firmaet stiller deres logo til rådighed i en pressesektion på sitet og under hvilke betingelser. Måske kan i bare nuppe det der så længe i sørger for at det er angivet som ejet af firmaet.

Hvorfor havde jeg ikke tænkt på det!?! går i krig med det samme

// Henrik Brændgaard

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Skrevet kl. 15:39

Har lige tjekket dit site, det lyder som en ualmindelig rar og smart løsning! det vil vi da helt sikkert drage nytte af når vi kommer så langt

Super fedt layout!

// Henrik Brændgaard

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 15:44

seest55:

Har lige tjekket dit site, det lyder som en ualmindelig rar og smart løsning! det vil vi da helt sikkert drage nytte af når vi kommer så langt

Super fedt layout!

Tak skal du have. Det var pænt sagt. :-)

Hvis du skulle få brug for nyhedsbreve og bruger Amino så kan du kombinere de to gode ting og få 50% rabat på Ubivox ved at være Amino Plus medlem. Mere info om det her:

http://www.amino.dk/aminopluspartnere.aspx

Jeg håber i får samlet en masse logoer ind. Held og lykke med projektet!

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Skrevet kl. 16:09

Ups.... lige en ting til, hvad menes med "lave et generisk billede" ?

// Henrik Brændgaard

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)