Jeg starter med en lille arabisk anekdote: /............. Efter en lang dag på arbejde, kom Skaldede Ahmed hjem til sin kone. Hun havde hovedpine, og som så mange andre gange, var der udgangsforbud i aftentimerne, da landet var i krig. Så ond som skæbnen nu er, kunne de ingen hovedpine-piller finde i huset. Konens hovedpine var dog meget voldsom, så stakkels Ahmed måtte trodse udgangsforbuddet for at hente nogle hovedpinepiller og dermed risikere at blive anholdt Ud i byen drager han, og bang! - Han bliver selvfølgelig snuppet af politiet: - "Hvad laver du her? Ved du ikke, at der er udgangsforbud? Nu skal du få en bøde!" - "Jamen det hele er min kones skyld - det var hende, der sagde, at jeg skulle trodse forbuddet" - "Jaså! Du adlyder altså alt hvad din kone siger?! Det får man også en bøde for!" Ahmed bliver vred og kaster sin turban ned på gulvet og tramper på det. - "Aha! Du er også skaldet! Det får man altså også bøde for!" Ahmed begynder med at græde; "Ååååh, bare skæbnen ikke var så ond imod dig, Ahmed" - "Aha! Du hedder altså også Ahmed! Det får man altså også en bøde for!" ............./ Ja - pointen er altså, at når Kejseren/Kongen/Lederen/Borgmesteren/What-so-ever mangler penge, begynder han at opfinde alle mulige afgifter. Det var så min brokkeudmelding for at have modtaget kr. 800,- i gebyr for ikke at have indberettet en moms på NUL KRONER.
Verden er så ond :-( |
Tjah, hvis du fulgte reglerne hos Skat ville du ikke have fået en afgift på 800 kr.
Jeg har selv modtaget det samme. Et telefonopkald med en ydmyg indstilling fra min side, og en venlig person hos Skat fik afgiften til at forsvinde :)
Hvis det ikke er første gang du får sådan en afgift, ville jeg dog ikke satse på at få den slettet.