Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skaldede Ahmed og de mange afgifter

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg starter med en lille arabisk anekdote:

/.............

Efter en lang dag på arbejde, kom Skaldede Ahmed hjem til sin kone. Hun havde hovedpine, og som så mange andre gange, var der udgangsforbud i aftentimerne, da landet var i krig. Så ond som skæbnen nu er, kunne de ingen hovedpine-piller finde i huset.

Konens hovedpine var dog meget voldsom, så stakkels Ahmed måtte trodse udgangsforbuddet for at hente nogle hovedpinepiller og dermed risikere at blive anholdt

Ud i byen drager han, og bang! - Han bliver selvfølgelig snuppet af politiet:

- "Hvad laver du her? Ved du ikke, at der er udgangsforbud? Nu skal du få en bøde!"

- "Jamen det hele er min kones skyld - det var hende, der sagde, at jeg skulle trodse forbuddet"

- "Jaså! Du adlyder altså alt hvad din kone siger?! Det  får man også en bøde for!"

Ahmed bliver vred og kaster sin turban ned på gulvet og tramper på det.

- "Aha! Du er også skaldet! Det får man altså også bøde for!"

Ahmed begynder med at græde; "Ååååh, bare skæbnen ikke var så ond imod dig, Ahmed"

- "Aha! Du hedder altså også Ahmed! Det får man altså også en bøde for!"

............./

Ja - pointen er altså, at når Kejseren/Kongen/Lederen/Borgmesteren/What-so-ever mangler penge, begynder han at opfinde alle mulige afgifter.

Det var så min brokkeudmelding for at have modtaget kr. 800,- i gebyr for ikke at have indberettet en moms på NUL KRONER.

Verden er så ond :-(

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 11:26

Tjah, hvis du fulgte reglerne hos Skat ville du ikke have fået en afgift på 800 kr.

Jeg har selv modtaget det samme. Et telefonopkald med en ydmyg indstilling fra min side, og en venlig person hos Skat fik afgiften til at forsvinde :)

Hvis det ikke er første gang du får sådan en afgift, ville jeg dog ikke satse på at få den slettet.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 11:27

Det har jeg gjort før uden konsekvenser - hvorfor skulle man ikke måtte det? Kontakt SKAT og find ud af den egentlige årsag, for det lyder mærkeligt.

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Skrevet kl. 11:27

AnyFellow:
Jeg har selv modtaget det samme. Et telefonopkald med en ydmyg indstilling fra min side, og en venlig person hos Skat fik afgiften til at forsvinde :)

Wh0000t!?!?!?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 11:28

AnyFellow: Hvad var årsagen til at du fik en regning?

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Skrevet kl. 11:28

Jimmy Thomsen:

Det har jeg gjort før uden konsekvenser - hvorfor skulle man ikke måtte det? Kontakt SKAT og find ud af den egentlige årsag, for det lyder mærkeligt.

Har jeg gjort - grunden er, at man SKAL underrette dem, selvom det er på 0 kr.

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 11:30

Det samme som trådstarter.

Fik ikke angivet 0 i moms rettidigt.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 11:42

Alei:
Det var så min brokkeudmelding for at have modtaget kr. 800,- i gebyr for ikke at have indberettet en moms på NUL KRONER.

Det er det hårde live... og du glemmer det med garanti aldrig igen :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit 

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Skrevet kl. 11:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Casper Schneidereit:
Det er det hårde live... og du glemmer det med garanti aldrig igen :-).

Ja, det er lidt som at glemme kærestens fødselsdag één gang - så husker man den for altid! :-P

Fra København
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 177
Fra  Escalate ApS Skrevet kl. 14:05

Hej :)

Tough luck. Jeg kom ud for det samme, da jeg var nystartet. Glemte at nulindberette, og fik, ligesom dig, en afgift på 800 kr.

Jeg ringede ind til dem, fik fat i en venlig medarbejder og forklarede situationen. Hun strøg afgiften, og meldte mig til en form for email påmindelse, så der gerne skulle være styr på momsen fra nu af :)

Prøv giv dem et opkald. Du har intet at miste, og i mange tilfælde er de faktisk rigtig fornuftige at snakke med og slet ikke så tunge at danse med.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)