Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad ville det koste?!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 02:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går med en lille ide om at få lavet en hjemmeside, hvor mine brugere kan oploade klip/film, når de har oprettet sig på siden.

Forstillede mig lidt en hel side med små vinduer med video klips, hvor den nyeste video selvfølgelig står først og hvor man kan søge i videoer, som vi kender fra youtube og visse andre sider.

Hvis det skal laves professionelt, hvad ville det så koste, for går ud fra man skal have meget plads på siden til alle de video klips.

Håber nogle kan hjælpe.

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 08:42

Hvis jeg har forstået det rigtigt - så vil du lave en konkurrent til youtube?

I så fald, skal du have en rigtig indgangsvinkel på det, og sørge for at det bliver en niche, og en hjemmeside som folk husker. ellers så bliver det meget meget svært!

Men tag kontakt til nogle forskellige firmaer og få en pris fra dem.

Tobias.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 09:28
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Forvent omkring 5 millioner.

Se mit indlæg længere nede for uddybning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:30

Mikkel Mikjær Christensen:

Forvent omkring 5 millioner.

Jeg tror også det kan gøres billigere :-)

Sitet kan i hvert fald kodes for væsentlig mindre. Jeg kender ikke nok til hosting priserne til at kunne sige noget fornuftigt om det.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 09:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jensjuul: Ikke når han specifikt beder om en professionel løsning.

1. Konvertering af videoer, maskinkraft, video codecses, konverteringssoftware ... koster kassen
  2. Hosting af maskinkraften, opbevaring af video og streaming ... koster kassen.
  3. Design af frontend og backend, koordinering af ovenstående funktionalitet ... rigtig mange udvikler timer
  4. Markedsføring af ovenstående ... rigtig mange konsulent timer

Og det er så uden at iregne hele behovsafdækningsprocessen som nok også kommer til at tage nogen tid at få plads.

Alt i alt tror jeg mit bud er endog yderst realistisk.

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 09:43

Du kan sætte en www.phpmotion.com site op, den er gratis:-) Så kan du købe dig nogle af deres plugins og finde en udenlandsk host som f.eks. hostupon.com eller citrix.com og så gå igang.

Pris ca. 2000 + løbende udgifter til hosting og reklame osv.

Jeg har en side kørende med 2000 daglige besøgende og omkring 100 gb film liggende online. Lige p.t er siden ved at blive opdateret men ellers kører det bare som det skal

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 09:48

MT Grafik, kontakt os over en pm, hvis du mangler grafisk materiale. Altid no cure no pay  

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 09:57

Du kan bare købe en "youtube clone" til ca. 1000$ hvis den opfylder dit behov.

Du kan få hostet siden eksternt til en ret billig penge, se evt. www.inmotionhosting.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:34

Hej igen Mikkel

Jeg vil give dig ret i, at hosting af maskiner og markedsføringen er de helt tunge ting i dette setup.

Konverteringen har jeg lavet mange gange og har aldrig haft problemer med at finansiere det eller mangle maskinkraft. Løsningerne jeg har testet og bruger skalerer meget fint og fungerer bare.

Desuden er udviklertimerne sandsynligvis også en stor post, men hvis man tager udgangspunkt i, at sitet kun skal vise en oversigt over film, afspille film, oprettelse af bruger, logge ind samt evt. kommentere på filmene, så ser jeg ikke  det som en ret stor post i forhold til resten.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:38

jensjuul:

Hej igen Mikkel

Jeg vil give dig ret i, at hosting af maskiner og markedsføringen er de helt tunge ting i dette setup.

Konverteringen har jeg lavet mange gange og har aldrig haft problemer med at finansiere det eller mangle maskinkraft. Løsningerne jeg har testet og bruger skalerer meget fint og fungerer bare.

Desuden er udviklertimerne sandsynligvis også en stor post, men hvis man tager udgangspunkt i, at sitet kun skal vise en oversigt over film, afspille film, oprettelse af bruger, logge ind samt evt. kommentere på filmene, så ser jeg ikke  det som en ret stor post i forhold til resten.

No offense, men nu vil jeg så heller ikke kalde dine hobby-erfaringer med youtube-clone-script for en professionel løsning.

Hvor mange tusinde samtidige uploads har dit setup faciliteret? Hvordan var skallerede din opstilling?

Det kan godt være han kan nøjes med en Youtube-clone løsning på en billig server i Tyskland ... det kan vi bare ikke tillade os at antage med den nuværende kravspecifikationen fra trådstarters side.

Mht konvertering så nægter jeg simpelthen at tro på at du "lige" har opstillet et konverteringsanlæg med samme muligheder som f.eks. Youtube el. Vimeo.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)