Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

øv, hvor er det svært.

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Tak for moralsk opbakning og spark bagi, nåede 45 varer idag, og det er jo ikke så tosset.

Så nu er jeg helt klar til at fortsætte det gode arbejde imorgen.

Marlene

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:00

Del det op i mindre portioner, ellers bliver det alligevel noget juks. Hvis du laver 400 titler samme dag, så kommer de let til at ligne hinanden, da du helt ubevidst bruger de samme formuleringer. Det er en stor mundfuld at ændre alt det du har i forvejen, men jeg kan trøste dig med at det bliver nemmere at tage sig sammen, når det kommer løbende istedet, hvilket også er mere spændende, da det er nye produkter. Jeg skrev anmeldelser, specifikationer, titler og metabeskrivelser til omkring 200 forskellige mobiltelefoner over et par uger og var ved at brække mig over det til sidst. I dag har jeg lagt 3 nye mobiltelefoner op og det føles ikke træls på samme måde Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Geneve
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 23:17

Hej Marlene

Du har ret. Det er vigtigt at være bevist om sine overspringshandlinger, da de virkelig kan stjæle noget tid. Det er selvfølgeligt vigtigt som selvstændig at pleje sin virksomhed i fora som facebook, amino mm., men selv disse steder er også potentielle tidsrøvere.

Jeg vil foreslå dig at tjekke hende her ud: www.dortherindbo.dk. Hun hjælper folk med at styre og planlægge deres tid. Tilmelder du dig hendes nyhedsbrev, får du gratis en to-do-liste, der er ret effektiv. Jeg bruger den selv - og har som sådan intet forhold til hende udover jeg har deltaget i flere af hendes workshops.

Derudover vil jeg sige med hensyn til din kommentar omkring økonomien, at det faktisk kan betale sig at outsource ting, man ikke selv er ekspert i. Fx har jeg fra opstart af mit firma konsekvent outsourcet al skat, moms mm. til revisor, fordi det ville være helt hul i hovedet, hvis jeg skulle bruge 2 dage på noget, som en revisor kan gøre på en time. I stedet er det bedre, at jeg bruger de to dage på at tjene penge på det, jeg er god til ... og det er nu engang ikke regnskaber, men kommunikation.

Og fordi jeg i aften er i godt humør, sender jeg dig lige som tekstforfatter et forslag til tekstændring, som måske - hvis du vil - kan spare dig for noget tid:

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

OM TEMPLET

I 2000 åbnede jeg butikken Templet i Slagelse, fordi jeg syntes, der manglede en butik, der var mere og andet end en kædebutik. Jeg savnede selv  muligheden for at kunne finde mærker, der var anderledes og mere unikke end dem, jeg dengang kunne finde i byens butikker. Det ville jeg ændre.

Templet er i dag en butik, der skiller sig ud fra mængden. Hver dag finder jeg mærker, der ikke kan fås på et hvilket som helst gadehjørne. De fleste varer bestiller jeg kun 4-6 stykker af til butikken, da det jo ikke er sjovt at møde ti andre i præcis det samme tøj.

Hos mig er alt unikt – også mine kunder.

Jeg håber, du finder, hvad du søger her i webshoppen. Hvis ikke, er du altid velkommen til at kontakte mig på e-mail eller telefon.

Med venlig hilsen og god shoppelyst!
Marlene Nielsen

Bedste hilsner

Nina

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 23:44

Hej Marlene.

Du har allerede fået en del gode råd, som jeg støtter op om. Jeg kan samtidig anbefale dig, at se nogle af indlæggene på Thorborgs Talkshow.

Se dem, der giver et spark bagi her: http://thorborg.tv/category/los-i-bollerne

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:13

Og før det hele går op i ekstrem effektivitet, vil jeg da lige slå et slag for overspringshandlingerne.

De er nemlig slet ikke så tossede igen. Det må bare ikke være det eneste man laver.

Men der er et par gode argumenter for at give sig selv plads til overspringshandlinger:

1. Når vi laver noget andet end det, vi burde, er hjernen allerede i gang med at løse den opgave, vi burde løse. Derfor er den lettere at gå til, når vi endelig tager den op.
  2. Når vi laver noget andet end det, vi burde, skaber vi sammenhænge mellem ulige størrelser, hvilket giver grobund for kreative løsninger. Jeg nyder f.eks. at gå en tur nede på stranden og lade tankerne flyve, før jeg kaster mig over en større tekstopgave. Ofte ser jeg ét eller andet, der giver mig en skæv vinkel på min tekst, som derved bliver bedre, end hvis jeg blot havde skrevet den effektivt.
  3. Lister er til at brække sig over. De ligger på bordet og håner mig, og virker direkte frastødende. Hvorfor skal jeg arbejde med ting, der virker frastødende - jeg vil hellere købe de kedelige ydelser end have kedelige lister - det giver tid til, at mine overspringshandliger er OK - så skammer jeg mig ikke over dem, og så hjælper de på mit humør, så jeg bedre kan løse mine rigtig opgaver.

Når det så er sagt, så ligger der en liste umiddelbart til højre for dette tastatur. Den befaler mig at kaste mig over en kunde, som jeg har udskudt, fordi jeg glemte at få en bestem USB-stick med til København i weekenden.  Så Jakob (hvis du læser dette), du hører fra mig i morgen eftermiddag :-), selvom jeg lige skal nå et par overspringshandlinger i mellemtiden, så dine tekster kan blive kreative nok .-).

mvh Hans

Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 08:06

Hej Alle.

Tak for alle de gode indspark.

Jeg har tilmeldt mig  Thorborg`s video talkshow og Dorthe Rindbo`s nyhedsbrev.

Og nu er jeg klar til endnu et ryk, har set i øjnene, at jeg ikke når alle 400 varer idag, tager halvdelen også må resten klares næste weekend.

Marlene

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)