Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på funktion

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tester hvordan jeg kan præsentere uddrag fra bøger på den bedste måde. Jeg elsker selv bare at have et PDF link, men mange andre kan ikke lide det. Så her er et par andre måder at gøre det:

http://putin08.com/mywebsite/page8/page8.html

Det er alene funktionaliteten jeg vil teste og der er tre ting jeg gerne vil spørge til:

-Funker det (og i hvilke browser? Virker i hvert fald i Firefox og Safari).
-Er loadtiden ubærlig?
-Og hvilken måde virker mest proff?

Den første sides link kommer til at indgå i en mere udførlig præsentation, for eksempel som linket "læs udrag" på denne side, hvor siderne lægger sig ovenpå: http://putin08.com/mywebsite

Jeg takker på forhånd

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:14
Funktionerne er jo fundamentalt forskellige.. Her er min vurdering af dem begge:

Uddrag 1)

Navigationen bygger på et godt og solidt forrige/næste princip, hvilket er et logisk måde at navigere på når det kommer til en bog, da det jo er ligesom at vende en side i en rigtig bog. Samtidig er idéen med at gøre baggrunden mørke og derved skjule den lidt, god, da resten af siden jo ikke har relevans når man læser bogen. Jeg synes personligt animationen er ok.

Uddrag 2)

Navigationen virker på mig ulogisk - for ikke at nævne uholdbar -, da det kræver at du har 666 links (ét til hver side af bogen), da der ikke er nogen næste/forrige-knapper. Samtidig synes jeg også at resten af siden får for meget opmærksomhed i modsætning til Uddrag 1. Til sidst vil jeg nævne animationen, som jo i og for sig er meget flot animeret og ganske sjov–de første par gange. Men man bliver hurtigt træt og irriteret af funktionen.

Generelt)

Jeg synes helt klart at Uddrag 1 er bedst, men her er nogle forslag til hvordan du kan gøre det endnu bedre:

1. Animation: Nogen folk kan godt lide det da det vækker dem fra deres "dvale", mens andre vil hade det da det forstyrre dem i deres læsning, min råd ville være, at du skal teste om animationen er i orden (det kan du gøre ved en simpel splittest og se hvad der virker bedst).

2. Baggrund: Du skal overveje at fjerne baggrunden helt. Den har ingen relevans for læseren. Du kan eventuelt placere dit logo i den øverste "bar" hvis du gerne vil have (tvinge?) folk til at se det.

3. Preload: Prøv eventuelt at preloade det næste billede. På den måde kommer man som bruger aldrig til at vente på at se næste side.

4. Print: I mine øjne, skal du have en print-funktion. Det er ekstremt få mennesker som har lyst til at læse 666 sider på en skærm. 

Du kan eventuelt kigge på noget som hedder Flash paper 2. Du kan se et eksempel på det her. På den måde behøver folk heller ikke at downloade Adobe Reader, hvis bare de har flash player 6 (hvilket 98% af internettets brugere har).

Håber du kan bruge det til noget...
Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:32
Det kan jeg i hvert fald rigtigt mange tak.

Jeg har ikke været så klar i hvad det skal bruges til. Det skal fungere lidt som Amazons "look inside" funktion, altså alene mulighed for at se 10-15 sider af en bog og forhåbentlig kun en enkelt gang (så køber de besøgende den forhåbentlig ). Det med "side 666" var derfor mere en joke og "uddrag 2" vil kun have max 15 links i siden.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)