Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Masse-email og spam

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 17. Apr 05
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, jeg har gennem det sidste år talt med ca 400 kunder som er i min database.
Jeg har nu fået den ide at emaile en nyhed/ presse-meddelelse til dem om nye services jeg tilbyder.
Jeg vil dog ikke emaile på den traditionelle måde med en email, hvor jeg sender BCC til de 400 personer, idet dette jo klart er spam.
Istedet har jeg lavet et lille program, der sende een email ad gangen, således emailen får flg. form:
------------
Subject:
Vedr bla bla bla. Att. FULDNAVN

email-body:
Hej FORNAVN

Vi talte sammen i 2006 og bla bla .. standard tekst her
mvh mig
--------------

På denne måde, får hver enkelt modtager en email stilet til vedkommende og udelukkende sendt til ham/ hende, omend resten af emailen så er standard tekst.
Med andre ord, hvis modtager chekker email properties, ser de udelukkende at emailen er sendt til ham/ hende.
Dette kan vel næppe opfattes som spam???

mvh Lars
Tilmeldt 22. Apr 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 01:27
Det har intet at sige om modtageren staar i To-feltet. Der gaelder de samme love og regler.

/Christian

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 01:30
Juridisk set er det ligegyldigt om en e-mail er masseproduceret eller udarbejdet til en enkelt person, så længe der er tale om en uopfordret mail med en kommerciel hensigt.
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 01:34
Hej,

Der findes et hav af programmer til udsendelse af mails, ligesom det du vil/har lavet.

Spam har ikke noget at gøre med den måde mailen bliver sendt, en spam-mail er kort fortalt en mail man ikke har bedt om, oftest med reklamer.

Derfor kan du sagtens sende spam ud med dit program, uanset hvordan det bliver gjordt.

Når man sender masse emails ud, skal men være sikker på at modtagerne har sagt ja tak, til at modtage mailsne, ellers er det spam

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 11:37
og det er naturligvis en forudsætning, at da du indhentede emails fra dine kunder, at du gjorde det klart for dem,
at de ved signup, samtidigt ville modtage information (emails). (ikke nok, at du bagefter skriver, at de modtager emails).
Tilmeldt 17. Apr 05
Skrevet kl. 14:15
Hej, jeg vil forklare lidt nærmere.
Fra 2005 til slut 2006 havde jeg og en kollega et 2 mands I/S "Firma X", som per 1/1 2007 blev afsluttet og afløst af 2 en-mands firmaer, hvor vi kan kalde mit Firma Y.

I Firma X stod jeg for det opsøgende salg, hvor telefonen blev brugt intensivt, hermed har jeg i perioden 2005 og 2006 personligt talt med de ca 400 personer og disse viste interesse for vore services, hvormed de var interesseret i en email fra mig med vor kontakt-info samt link til web for mere beskrivelse, således de kunne bookmarke denne.
For mange af disse 400 personer er det blevet til en del samtaler i perioden, som en naturlig del af salgs-opfølgning.
Nu lukker Firma X og mit Firma Y tilbyder stort set de samme ydelser, hvormed jeg gerne vil orientere omtalte 400 personer om eksistensen af det nye Firma Y som viderførsel af firma X.
Hvis nogle af de 400 personer mod forventning skulle føle sig stødt af denne nye email, kan jeg for den sags skyld referere til tidligere samtale, med dato, samt hvad vi talte om, heriblandt deres interesse i at vide, hvor de kunne finde os (deraf første email dengang), hvis behov skulle opstå.
Så hvis der mod forventning skulle blive en sag, kan jeg dermed i detaljer referere til tidligere udvist interesse, så det kan vel næppe kategoriseres som spam??

Hvis nogle af jer ellers link til jura omkring spam, bøder, konsekvenser etc. vil jeg gerne læse mere om det, inden jeg emailer for meget.

mvh Lars

Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:25
Du kommer nok ud på gyngende grund der. De har ikke vist interesse for dit nye firma, kun dit gamle og så kan du ikke dække dig ind under at have haft konakt med dem før...

Og så den sædvanlige: Hvis man allerede har et kundeforhold, så behøver man altså IKKE aktiv tilkendegivelse for at sende mails, men der skal være tydelig og klare muligheder for framelding. OM man skal bruge den mulighedd er helt op til en selv, det kan stadig give dårligt indtryk at sende mails ud, selv om man har loven på ens side.

Tilmeldt 17. Apr 05
Skrevet kl. 15:13
Hej igen,
Idet de 400 personer har vist interesse for det tidligere Firma X, som stoppede d. 31/12 2006, er det vel ikke helt galt at disse bliver informeret om Firma Y med stort set samme services?

Vedr kundeforhold? En mindre andel af de 400 blev til egentlige kunder, den resterende del må kategoriseres som prospekter/ potentielle kunder, som dengang viste interesse for Firma X''s ydelser.
Jeg vil blive overrasket, hvis blot een af modtagerne vil blive sur over en sådan email, men man kan selvf. aldrig vide.

Jeg er selvsagt meget fristet til at emaile nyheden, da det ellers vil tage lang tid at ringe alle op, idet majoriteten af min tid går med opgaver/ projekter.

mvh Lars

Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 15:21
Det er ikke interessen i dit produkt, som er afgørende. Det er interessen i firmaet, desværre. Så du er ude på juridisk gyngende grundlag. Hvis du er sikker på at ingen af de 400 vil tage det ilde op, så kan du jo sagtens gøre det, men der skal være en, der brokker sig...
Tilmeldt 17. Apr 05
Skrevet kl. 15:42
Æv æv æv, jeg googlede lidt rundt og fandt flg. lovgivning omkring email og hvad der kategoriseres som spam:
http://fdf.dk/fdfhomepage.nsf/0/532fba4d9d182d04c1256d8800321ac7?OpenDocument

http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/mfl/retningslinjer/spamvejledning/
http://www.forbrug.dk/fileadmin/Filer/Markedsf_ring_og_jura/spamvejledningpdf.pdf

Med andre ord, bliver min ide gennemhullet noget, idet denne specifikke email jeg ellers ønsker at udsende reelt set er uanmodet & kan af enkelte opfattes som påtrængende :-(
Jeg har nok fået kolde fødder, idet risikoen reelt er der for at nogle, eller blot enkelt af de 400 vil se negativt på det.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)