Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Kanvas

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle,

Jeg har for et stykke tid siden startet mit eget IT firma, som beskæftiger sig med hosting.
Nu vil jeg jo meget gerne have mere gang i biksen og vil derfor til at ringe til potentielle kunder, altså kanvas.
Dog har jeg utroligt svært ved at finde ud af en indgang til samtalen. Jeg har prøvet en 50 opkald som test og når man nævner hosting eller IT-outsourcing står de fleste af.
Så hvis du ligger inde med lidt guldkorn ang. telekanvas for min type virksomhed håber jeg du vil dele :)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 00:34
Telekanvas er en svær nød at knække - for alle brancher. Der er en næsten automatisk skepsis overfor telesælgere, og befolkningen kan deles op i tre hovedgrupper:

1. dem, der er bange for at sælgeren er ureel og forsøger at fuske kontrakter igennem, som kunden ikke har brug for. Disse mennesker er ofte blevet skræmt af det megen omtale af fænomenet og føler ikke at de er i stand til at gennemskue eller afslå "de gode tilbud"

2. dem, som ser det som en udfordring at få knækket sælgeren og lade samtalen blive meget ukonstruktiv for begge parter. For disse mennesker er det en sejr at få sælgeren ned med nakken.

3. dem, som principielt stadig "hopper på limpinden", men som også er villige til at være med på en "uforpligtende" samtale med en sælger. For denne gruppe er der ind imellem en handel som konklussion.

Set i lyset af ovenstående, og uden at have erfaring med telekanvas indenfor netop din branche, så følger herunder lidt råd, som jeg kender dem:

Som udgangspunkt skal du virke tillidsvækkende. Det er forskelligt fra sælger til sælger og fra kunde til kunde, hvordan dette opnås. Men sørg for at lytte til kunden, og lad i høj grad kunden tro at det er kundens præmisser, der er gældende - uanset hvilken skjult dagsorden du end måtte have. Eksempelvis kan du bruge noget tid på at sætte dig ind i kundens virksomhed, og måske endda købe noget af kunden først. På den måde skabes et ligevægtigt forhold, og kunden har større tendens til at have tillid til dig, for pludselig kan du ses på med helt andre briller.

Dernæst skal du være 100% forberedt på hvad du vil opnå med samtalen, hvilke kompromisser du er villig til samt lære hvornår en samtale er slut. Det sidste har stor betydning for eventuelle fremtidige henvendelser. Hvis du virker for anmasende, så vil den potentielle kunde ikke i fremtiden snakke med dig frit fra leveren. Sørg for at lytte til, når kunden sender signaler om at vedkommende ikke har tid, har brug for en tænkepause eller i det hele taget er afvisende. Tilbyd herefter at kontakte kunden senere for en opfølgning.

Endelig skal du være et menneske. Begå et par bevidste fejl, som du lader kunden rette. Kunden får følelsen af at være dig overlegen og behøver pludselig ikke også den sejr, det kan være at få dig ned med nakken. Og så længe du præsenterer dit produkt godt og kan se hvorfor kunden har brug for det, så er disse bevidste fejl kun til din fordel.

Start samtalen på en måde, hvor du ikke lyder som alle de andre telesælgere. Prøv at tænke baglæns på alle de sælgere, der har kontaktet dig i tidens løb og sorter i dem, som virkede og dem, som du øjeblikkeligt sorterede fra. Så har du et godt udgangspunkt.

Jeg er ked af, at jeg ikke kan rådgive dig konkret, men det kræver lidt mere viden om dine tanker og salgsprincipper.

Vh
Peter

PS: Held og lykke!

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:26
Hej,

Jeg kan ikke læse mig til, om du går efter et telesalg eller efter at aftale et salgsmøde, når du ringer til dine potentielle kunder, men måske kan du finde inspiration i en introduktion til mødebooking, som du finder hér

Der findes en række gode råd mm, som du kan prøve af ud over Peters gode forslag ovenstående.

Held og lykke og fedt at høre, at du har kastet dig ud i det selv fra starten, så du virkeligt lærer markedet at kende!

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 10. Jan 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:16
Hejsa....

Hvis du er interesseret kan vi være behjælplig med at få dig igang med at skaffe kunder..

Vi har stor erfaring inden for Telesalg samt møde bookning.

mvh

michael Hansen

Se. Partner

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 10:25
Telesalg er ulovligt for de fleste vedkommende!

Jeg har selv arbejdet hos UNICEF, hvor det handlede om at ringe rundt til folk; her både kold kanvas og lunken - og under alle omstændigheder, så hold dig væk fra det! En humanitær organisation både MÅ og kan i en vis grad gøre dette - men DU skal gøre det på en anden måde.

Hvad får dig iøvrigt til at tro, at du kan sælge dig selv? (Her, første lektion)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:31
Det er måske bedre for dig at lave skabe nye kunder via dit eget netværk; tjek din mobil igennem.. hvem er din, hvad laver, hvor arbejder de - og bearbejde dem på en fornuftig måde: Eks. noget i retning af at dit firma nu lanchere en kampagne for at skabe mere opmærksomhed og nye relationer.

Efterfølgende kan du så arbejde i og via referencer fra de eksisterende kunder.

Dem du har i din mobil kender jo dig sandsynligvis: De kender dig, kan li´ dig eller stoler på dig.

Så er du kommet langt i forhold til ren canvas - ISÆR indenfor dit område - som jo i DEN grad er overrendt!

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:33
...og så ville det jo nok også i den grad gavne din forretning herpå Amino.dk hvis du dels har et billede på din profil - og en signatur med link til din website ;-)

Det er de små ting der skaber tilllid... og sidste ende kunder!

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:22
Dato: 10-01-2007 10:25:10 Forfatter: davidchristensen

Telesalg er ulovligt for de fleste vedkommende!

Ja, når vi snakker telesalg til private. Men mellem virksomheder er der frit slag...

mvh Carsten
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 12:03
Nej..

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 21:12
Hej

find nogle ikke IT folk og find 15 alternative ord for hosting, eller andre begreber som kunden for med i købet og som de forstår værdien af.

ekssemper kunne være:

outsoursing af IT-drift

serverhotel

back up service

som IT-uddannet trot vi at alle andre også forstår hvad vi mener, men ikke ret mange kender fagudtryk uden for deres egen branche. Så derfor forstår håndværkeren, butiksindehaveren eller produktionschefen dig ikke.

Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)