De var da sjove, men reaktionerne fra en masse personer med psykiatriske problemer var ikke. Du skal ikke blande tingene sammen, Fashion. Det kan godt være en journalist fra BT synes det er sjovt at 'nogen' tror rumvæsner står bag 9/11, men de har i så fald brugt nanotermit, hvilket er dokumenteret i en omfattende peer-reviewed videnskabelig artikel. Det har vist ikke stået i BT, så du kan ikke bebrejde folk de ikke er klar over det. |
igang:Claus Jensen:Lige præcis "Loose Changes" er så propfyldt med fejlslutninger, fabrikationer og helt basale videnskabelige fejltagelser, at den for mig helt og aldeles beviser, at de her teorier ingenting har på sig.Jeg har ikke set den, og har ikke nogen holdning til de forskellige teorier. Men jeg kunne ikke lade være med at tænke på, at lige præcis de ord du bruger her, også burde være sagt af én eller flere personer, i forbindelse med de "weapons of mass destruction", der dannede grundlag for indvasionen af Irak.
Bortset fra det videnskabelige er de vel både sagt og bevist i den sag? Problemet er vel, at de først blev sagt EFTER invasionen. Der er ingen tvivl om, at beslutninger i den sag var baseret på fejlslutninger. Det store spørgsmål er, om beslutningstagerne vidste, at det var fejlslutninger, de baserede deres beslutninger på. Vidste de det er de løgnere, vidste de det ikke er de naive...
I 9/11 sagen synes jeg det forholder sig lidt anderledes. Man må altid forholde sig til beviser, når man vurderer sådan en sag. Der er masser af beviser for, at det er gjort af Al Qaeda og at bygningerne sagtens kunne styrte sammen alene pga. flyene, der fløj ind i dem. Jeg har derimod ikke set beviser på alle konspirationsteorierne, der ikke kunne tilbagevises videnskabeligt eller logisk eller beviseligt var baseret på løgn og opspind.
Så i min verden er tingenes tilstand fortsat: Der fløj to fly ind i to bygninger. De var fløjet af folk med tilknytning til Al Qaeda. Det fik bygningerne til at brase sammen. Og lige så sikkert: Der var ingen masseødelæggelsesvåben i Irak...