|
Geografi er måske ikke lige min stærke side - men sidder her og prøver at finde ud af hvor mange lande vi har i Europa. Jeg kan ikke helt finde ud af det, og har fundet forskellige informationer hos udenrigsministeriet og wikipedia. Her er det jeg har fundet: www.jesperskov.dk/europalande.xls - jeg skal bruge det i forbindelse med at jeg arbejder på et projekt, hvor der skal laves en beskrivelse af hver land i Europa. Håber meget der er nogle som kan hjælpe mig. |
Hvor mange lande i Europa?
// Jesper Skov
|
Prøver at lave det lidt overskueligt. Nord Europa Island Færøerne (er en del af danmark) Norge Sverige Finland Danmark Britiske øer England Scotland Wales Nord Irland ----------------- disse lande går også ind under navnet United kingdom Irland Midt Europa Tyskland Holland Belgien Luxemborg Frankrig Østrig Lichenstein Schweiz Øst europa Polen Tjekkiet Slovakiet Ungaren Rumæenien Bulgarien Kroatien Slovenien Bosnien Jugoslavien (serbien) ved ikke hvad det hedder Makedonien Ukraine Hvide rusland Estland Letland Litauen Rusland Syd europa Spanien Andorra Portugal Italien Vertikanet San Marino Monaco Albanien Grækenland Tyrkiet Cyperen Malta Det var dem jeg kan huske, jeg er næsten sikker på jeg mangler endnu en af de gamle russiske stater eller 2 men kan ikke huske hvad de hedder ;-) |
|
Håber nogle kan hjælpe :-) |
// Jesper Skov
|
Og så der også Gilbratar, så tror jeg den er komplet. Angående indelingen var det også for mit egen skyld der er lidt lande at holde styr på :-) |
|
Norge Sverige Finland Danmark Storbritanien Irland Tyskland Holland Belgien Luxemborg Frankrig Østrig Lichenstein Schweiz Polen Tjekkiet Slovakiet Ungaren Rumæenien Bulgarien Kroatien Slovenien Bosnien Jugoslavien (serbien) ved ikke hvad det hedder Makedonien Ukraine Hvide rusland Estland Letland Litauen Rusland Spanien Andorra Portugal Italien Vertikanet San Marino Monaco Albanien Grækenland Tyrkiet Cyperen Malta Moldova Gilbratar Og så de lidt mere suspekte lande England Wales N.Irland Scotland Fæerørene og der kan Monaco, Vertikanet og San Marino nok også være i, er ikke helt klar over hvordan man ser på disse lande. |
|
Hvilke lande vil i så foreslå mig at tage med? |
// Jesper Skov
![]() Men alle EU lande, og så dem hvor folk tager på charterferie og de lande som har en kendt storby folk tager til, og husk de baltiske lande, så tror jeg du er dækket godt ind. |
![]() Listen jeg vil bruge bliver nok: Albanien Andorra Belgien Bosnien-Hercegovina Bulgarien Cypern Danmark Estland Finland Frankrig Grækenland Nederland Hviderusland Irland Island Italien Kasakhstan Kroatien Letland Liechtenstein Litauen Luxembourg Makedonien Malta Moldova Monaco Montenegro Norge Polen Portugal Rumænien Rusland San Marino Schweiz Serbien Slovakiet Slovenien Spanien Storbritannien og Nordirland Sverige Tjekkiet Tyrkiet (også i Asien) Tyskland Ukraine Ungarn Vatikanstaten Østrig - Nogle som har kommentarer eller rettelser? |
// Jesper Skov
|
Men Kazahstain er ikke et europæisk land, selvom det er hammer intressant, da det er et af verdens største lande :-) Og så ville jeg personligt selv tage Færøerne med, på grund af forskellen fra Danmark og så hørte jeg den anden dag i tv at det er blevet et stort rejse mål for danskere, hvis altså siden er til danskere :-) Ellers er de fleste lande der jo :-) |
Bliv gratis medlem