Jeg har flere kunder der spørg om jeg kan hjælpe dem med at lave en Facebook fanside, og evt. stå for den løbende opdatering. Og det skulle der jo ikke være noget i vejen for. Mit spørgsmål er bare hvordan man gør det mest praktisk. Skal jeg oprette siderne under min egen konto eller skal jeg oprette en Facebook konto til hver kunde? Det vil selvfølgelig være mest praktisk for mig hvis jeg bruger min egen konto, men kan det give nogle problemer, f.eks. hvis kunden selv ønsker at overtage administrationen. |
Jeg ved ikke så meget om det, men jeg ved at det ikke er lovligt at 'sælge' en facebook gruppe.
Det gør du jo i princippet heller ikke, men det kunne måske bliver noget bøvl hvis du skulle overføre gruppen til kunden. Jeg vil sige du skal oprette en bruger til hver af kunderne og styre den derfra.
Men facebook vil også slette den profil hvis de fandt ud af du var en 'fake bruger' med formål at have en gruppe.
Jeg har lavet en profil til privatbrug og en profil til grupper m.m.
De står begge to under Mikkel Hansen og de rigtige oplysninger, men jeg holder det adskilt.
På min personlige bruger vil jeg ikke have andet end netværk - og 'arbejde' skal holde sig langt væk fra min personlige profil.
Men hvis facebook opdagede at jeg kun brugte brugeren til grupper tror jeg de ville slette den (:
/ Mikkel Hansen :)