Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver jeg Facebook fansider for mine kunder?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  TS Grafisk Pro Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har flere kunder der spørg om jeg kan hjælpe dem med at lave en Facebook fanside, og evt. stå for den løbende opdatering. Og det skulle der jo ikke være noget i vejen for.

Mit spørgsmål er bare hvordan man gør det mest praktisk.

Skal jeg oprette siderne under min egen konto eller skal jeg oprette en Facebook konto til hver kunde?

Det vil selvfølgelig være mest praktisk for mig hvis jeg bruger min egen konto, men kan det give nogle problemer, f.eks. hvis kunden selv ønsker at overtage administrationen. 

Professionel webdesign og programmering

www.tsgrafiskpro.dk

Fra Valby
Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 21:14

Jeg ved ikke så meget om det, men jeg ved at det ikke er lovligt at 'sælge' en facebook gruppe. 
Det gør du jo i princippet heller ikke, men det kunne måske bliver noget bøvl hvis du skulle overføre gruppen til kunden. Jeg vil sige du skal oprette en bruger til hver af kunderne og styre den derfra.
Men facebook vil også slette den profil hvis de fandt ud af du var en 'fake bruger' med formål at have en gruppe.
Jeg har lavet en profil til privatbrug og en profil til grupper m.m.
De står begge to under Mikkel Hansen og de rigtige oplysninger, men jeg holder det adskilt.
På min personlige bruger vil jeg ikke have andet end netværk - og 'arbejde' skal holde sig langt væk fra min personlige profil. 
Men hvis facebook opdagede at jeg kun brugte brugeren til grupper tror jeg de ville slette den (:

/ Mikkel Hansen :)  

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tommy,

Det er sådan man sagtens kan være flere administratorer. Om du opretter den eller kunden, det er sådan set lige meget..

Så du kan sagtens oprette den, når kunden så ønsker at overtage styringen, kan du slette dig selv som administrator :)

Hvis det er en Gruppe er det dog anderledes, men jeg vil også til enhver tid anbefale en fan-side.

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 19:07

Jeg gør altid som Casper Blom beskriver det. Hvis kunden har en eksisterende facebookside, beder jeg om at blive gjort til administrator. Så er der to administratorer i den periode, hvor jeg re-designer siden.

Hvis kunden slet ikke har en, så skaber jeg den, og gør kunden til administrator.

Når samarbejdet er overstået forlader jeg siden.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)