Normal
0
21
false
false
false
DA
X-NONE
X-NONE
1) Jeg tror at en kombination vil være optimal - billeder
med priser til dem, som er klar til at købe og inspirationsbilleder uden priser
til dem, som indledningsvist blot er nysgerrige og vil se hvad du har at byde
på.
Jeg tror også, at du med fordel kan tænke meget nøje over dit valg af
produkter til forsiden. Mindst et af produkterne bør være et rigtigt godt tilbud,
som appellerer bredt - avancen er mindre vigtig, du skal blot have kunden til
at proppe en vare i kurven. (se forklaring nedenfor).
Et tænkt eksempel (dog tæt koblet til egne erfaringer med
netkøb):
A) Jeg er på jagt efter en ny skjorte og ender på en
eller anden måde på forsiden af coolstyle.dk
B) Det første som møder mine øjne på forsiden er et
slagtilbud på 3 sorte sokker for 99 kroner. Jeg var egentlig på jagt efter en
ny skjorte, men gode billige sokker (og boxershorts og hvide t-shirts) har de
fleste mænd altid brug for.
C) Sokkerne ryger i indkøbskurven (jeg tænker at jeg jo altid
kan fjerne dem igen, hvis jeg fortryder)
D) Og nu begynder det så at blive interessant for netbutikkens ejer - for nu er
jeg ikke blot på jagt efter en ny skjorte, men snarere på jagt efter en ny
skjorte ELLER en eller flere andre varer, så jeg kan fordele fragtomkostningerne
for mine 3 par sokker ud på flere varer eller alternativt bringe mig over
grænsen for gratis fragt.
Prøv et slagtilbud i en periode og mål effekten - jeg
tror, at effekten vil være mærkbar.
2) Hvis leverandørerne ikke har et størrelsesskema
allerede, så foreslå dem at lave et - som et alternativ så angiv selv i
varebeskrivelsen om varen er lille, almindelig eller stor i størrelsen.
Denne information vil øge dit salg - (og formodentlig
også minimere antallet af brugere, som returnerer dine varer = mindre besvær for både dig og dine kunder).
3) Dine varetekster skal kompensere for manglen på en
fysisk sælger, der kan bekræfte kunden i, at "Det passer rigtig godt til
dig" og for kundens manglende evne til at mærke materialetype og varekvalitet
med egne hænder.
Hvis du ikke har evner/tid til at lave lange
individuelle beskrivelser af hvert produkt, så overvej som minimum
standardfraser til de enkelte produkttyper, så dine skjorter f.eks. altid
ledsages af noget a la "... Hvis du mangler et par jeans til denne
skjorte, så kig her (indsæt link til jeans)". Ideelt set, så understøttede
din webshop visning af relaterede produktkategorier på relevante steder, så du
ikke behøvede at skrive dig ud af det, men det kan passende være et ønske til
næste version af din netbutik.
4) Når du spørger din shopleverandør omkring ønskeliste
funktionen, så husk også at spørge om dine kunder kan lægge varer fra andre
netbutikker ind på ønskelisten. Du skal helst have et klart og rungende
"Ja" til dette spørgsmål. På overfladen virker det lidt åndssvagt at dele ønskelister med konkurrenter, men helt ærligt, hvor mange af os ønsker os KUN varer fra en netbutik? - typisk er det en kombination af offline, online og mere "løse" ønsker som "gavekort til en tøjbutik" og lignende.
Så udfra en teori om at det er bedre at være på en sendt ønskeseddel sammen med en konkurrent end være på en ønskeliste som slet ikke laves/sendes, så er vores gratis GiftManager løsning må slet ikke så tosset endda
- man kan forøvrigt høre mere om løsningen (og en række andre nyttige ting) på FDIHs seminar om online julehandel i Århus på torsdag (gratis for medlemmer af FDIH).
Anyway, det blev til (endnu) en lang smøre - håber du kan bruge det til noget.
Mvh Troels Kjems (medejer af GiftManager ApS, hvilket pt. dog blot er lig med frivilligt aftenarbejde og penge op af lommen til drift af servere og andre uundgåelige udgifter
).