Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til webshop

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Har tidligere fået ris/ros til min fortrinsvise nye webshop coolstyle.dk. Nu har jeg fået tilrettet de fleste fejl/mangler og har brug for endnu flere gode råd. Vi har mange nye besøgende(71,4%nye besøgnede på en måned), men syntes at der er for få køb. Bruger søgeoptimering og har også brugt addwords. Er der nogle andre der har tøj webshops, der vil offentliggøre hvor meget de bruger på addwords om måneden? Er der noget I syntes vi burde gøre anderledes?

mvh Rikke

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 22:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rikke,

Nu er jeg ikke ekspert, men her er der lige et par småting jeg faldt over som du kunne overveje at forbedre på:

• Titlen på forsiden er bare Cool Style - her ville det være godt med en lille 'catch frase' også
  • Man kan ikke klikke på billederne på forsiden men skal ned og fange overskriften. Hvis jeg ser en fed trøje på forsiden vil jeg meget gerne direkte hen til varen.
  • Der er en knap der hedder 'info' men man kan ikke klikke på den?
  • Når man er inde på produktvisningen er der meget lidt info. Hvad er tøjet lavet af? Vaskeanvisning? Pasform osv?
  • Savner en kæmpestor KØB NU knap. Jeg synes den røde "køb nu" knap bliver lidt væk nede under billedet. 
  • Indkøbskurv, køb nu og nyhedsbrevet er alle en stærk rød farve - jeg ville overveje at lade køb nu skille sig ud. (Helst ved at ændre farven på de to andre)
  • På bestillingssiden er "Næste" knappen gemt væk langt nede under folden og bitte lille. Det er det allervigtigste på hele siden - den skal frem i lyset!
  • Du har MANGE steps igennem din købsproces (6 stk.) overvej om man ikke kan slå det sammen til færre...

Ovenstående burde alle være med til at forbedre din konvertering.

Mvh.
Mathias 

Arbejder med online salg og design.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:08

Hej Posner du burde virkelig læse den e-guide jeg har skrevet.

Facebook Domination.

bare send mig en pb så får du den helt uden beregning.

Tilmeldt 15. Aug 10
Skrevet kl. 07:25

Hej Mathias!

Tusind tak for dine gode råd. Vil straks få dem ændret.

mvh

Rikke

Tilmeldt 15. Aug 10
Skrevet kl. 07:26
Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 22:05

Hej Rikke.

I tillæg til Mathias' yderst fornuftige betragtninger, så overvej evt. også følgende:

1) Manglen på prisskilte på forsiden skræmmer kunder væk - Personligt bevæger jeg mig aldrig ind i en fysisk butik, hvis den ikke har prisskilte i vinduet (jeg tænker "uf - det må være dyrt"). Du behøver bestemt ikke være flov over dine priser, så frem i lyset med dem.

2) Mathias foreslår info om pasform. Hvis du kan skaffe en størrelsesguide fra den enkelte producent, så er det endnu bedre - gerne som en side, der linkes til fra hvert enkelt produktvisningsside.

3) Gør meget mere ud af produktbeskrivelserne.

I stedet for "Mørkeblå skjorte med tynd hvid stribe."

så overvej noget a la

"Denne mørkeblå skjorte med tynde hvide striber er en favorit blandt vores kunder. Skjorten passer godt sammen med et par klassiske jeans (*indsæt link til dine klassiske jeans*) og et par sorte sejlersko (*indsæt link til dine sorte sejlersko*)".

Mænd, der shopper online, har ikke altid konen/kæresten ved siden af, så et par velplacerede moderåd øger både sandsynligheden for at du får solgt skjorten OG for at der smutter et par ekstra varer med i ordren.

På dette område kunne mange danske online tøjbutikker godt lære af deres amerikanske kollegaer - check f.eks. us versionen af www.ralphlauren.com - de gør et godt arbejde på den front - mindre kan dog også gøre det: :)

4) Hvis du har ambitioner om at få del i danskernes julegavebudgetter, så overvej hvordan du gør det nemt for venner/familie til besøgende på dit website at finde tilbage til de produkter, som de besøgende har kastet deres kærlighed på.

Enkelte shopløsninger har som standard en ønskeliste funktion, alternativt overvej vores GiftManager løsning (http://www.giftmanager.com/company/partners.html), hvor du som webshop ejer smider cirka 5 liniers kode ind på dit eget site, men iøvrigt lader GiftManager stå for drift og udvikling af ønskelisten - vel at mærke uden at det koster dig eller dine kunder penge.

Det er primært relevant for butikker, som har en pæn andel af "gavesalg", men baseret på vores erfaringer, så passer butikker som din fint ind i denne kategori.

Mvh Troels Kjems.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:32

Kigger første på forsiden ingen tekst

Kigger igen sammen størrelse på skrifte størrelse husk de h1 start ud med dem en linje , hop ned til intro tekst h3 , nu en underskrift h2

Svært selvfølge skrive meget på forsiden skrive en fornuftige tekst husk alle sider unikke tekster og  overskrifter , underskrifter mv.

Du Kan lave en mere fuldendt guide - spørgsmål svar side

Mangler både en side m hvor lang tid holder produkter tips og ideer til hver enkelte produkt med vasktips , mode tips , , hvad er bedste til hvem i tøj stil

Ser fornuftige ud med de ord du har på siden nu skal der bare lige lidt i gange arbejdes handske

Tekst er ikke nok af den skal arbejdes op ad , efter følgende kan arbejdes med links og atter links , husk unikke tekster

Husk giv dine billeder titler og tags

Husk brug alle 67 tegn på hver underside med unikke titler

Ville dog før kastet mig ud en SEO aftale tilføje noget indhold til siden endnu , mere derved har SEO mand eller kvinde noget kvalitet tekst at arbejde med .

Deltage i forummer og debatter so amino.dk og andre relevante forum gør det selv forummer mv.

Ideer til links

Tilføj links diverse portaler , blog artikle sider du skal selvfølgelige lave det manuelt , det hele

Lav en blog på din hjemmesiden , med rss eller feed på siden

tilmelde bloggen rss -feed portaler- bookmark sider ,

En side med massevis gode links , du kan tilføje din hjemmeside til. http://www.worldnews.dk/

Find på google links , skriv på google tilføje link , hjemmeside side url registrere mv.

Søge på google med dine søgeord find relevante steder du kan tilføje links.

Find dine konkurrenter links brug Yahoo site seach , den giver fleste resultater http://siteexplorer.search.yahoo.com/

Brug google søge ord værktøj find de ord med trafik i , disse ord medbringer du kan få ideer hvordan din tekste skal sammensættes cool stil tøj mode tøj cowboy bukser , playboy sko mv. er der skam god trafik i https://adwords.google.com/o/Targeting/Explorer?__u=1000000000&__c=1000000000&stylePrefOverride=2#search.none!ideaType=KEYWORD&requestType=IDEAS

Har du læst søge ord optimering bøgerne af Thomas rosenstand http://www.seo-lex.dk

Eller af Mikkel Demib http://seo.demib.dk/ læs dem de er super gode begge 2

Håber dette kan hjælpe lidt frem ad

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 15. Aug 10
Skrevet kl. 08:37

Hej Troels!

Tusind tak for alle de gode råd.

1)Ville du i stedet for image billeder sætte billeder ind af nogle varer med pris hen over? Eller gøre begge dele?

2) Jeg vil prøve at se om jeg kan få målskemaer fra de forskellige leverandører. Super god ide

3) Jeg ved at jeg skal blive bedre til produkttekster, det er virkelig min svage side. Men du har ret, de fleste mænd har deres koner med for at give gode råd.

4) Jeg vil prøve at høre dem der har lavet vores hjemmside om de har en ønskeseddelfunktion ellers lyder giftmanageren som en god ide. Jeg vil nemlig meget gerne have del i julehandlen:-)

Endnu engang tusind tusind tak,

Mvh

Rikke

Tilmeldt 15. Aug 10
Skrevet kl. 08:45

Hej Mikael!

Tak for alle dine gode råd. Som Troels nævnte vil jeg prøve at lave lidt mere tekst på forsiden, evt, nogle billeder af tøj. Og vil også lige kigge på skriftstørrelsen.

Hvad mener du med at jeg skal bruge alle 67 tegn på hver underside?

Mvh

Rikke

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 16:57

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE

1) Jeg tror at en kombination vil være optimal - billeder med priser til dem, som er klar til at købe og inspirationsbilleder uden priser til dem, som indledningsvist blot er nysgerrige og vil se hvad du har at byde på.

Jeg tror også, at du med fordel kan tænke meget nøje over dit valg af produkter til forsiden. Mindst et af produkterne bør være et rigtigt godt tilbud, som appellerer bredt - avancen er mindre vigtig, du skal blot have kunden til at proppe en vare i kurven. (se forklaring nedenfor).

Et tænkt eksempel (dog tæt koblet til egne erfaringer med netkøb):

A) Jeg er på jagt efter en ny skjorte og ender på en eller anden måde på forsiden af coolstyle.dk

B) Det første som møder mine øjne på forsiden er et slagtilbud på 3 sorte sokker for 99 kroner. Jeg var egentlig på jagt efter en ny skjorte, men gode billige sokker (og boxershorts og hvide t-shirts) har de fleste mænd altid brug for.

C) Sokkerne ryger i indkøbskurven (jeg tænker at jeg jo altid kan fjerne dem igen, hvis jeg fortryder)

D) Og nu begynder det så at blive interessant for netbutikkens ejer - for nu er jeg ikke blot på jagt efter en ny skjorte, men snarere på jagt efter en ny skjorte ELLER en eller flere andre varer, så jeg kan fordele fragtomkostningerne for mine 3 par sokker ud på flere varer eller alternativt bringe mig over grænsen for gratis fragt.

Prøv et slagtilbud i en periode og mål effekten - jeg tror, at effekten vil være mærkbar.

2) Hvis leverandørerne ikke har et størrelsesskema allerede, så foreslå dem at lave et - som et alternativ så angiv selv i varebeskrivelsen om varen er lille, almindelig eller stor i størrelsen.

Denne information vil øge dit salg - (og formodentlig også minimere antallet af brugere, som returnerer dine varer = mindre besvær for både dig og dine kunder).

3) Dine varetekster skal kompensere for manglen på en fysisk sælger, der kan bekræfte kunden i, at "Det passer rigtig godt til dig" og for kundens manglende evne til at mærke materialetype og varekvalitet med egne hænder.

Hvis du ikke har evner/tid til at lave lange individuelle beskrivelser af hvert produkt, så overvej som minimum standardfraser til de enkelte produkttyper, så dine skjorter f.eks. altid ledsages af noget a la "... Hvis du mangler et par jeans til denne skjorte, så kig her (indsæt link til jeans)". Ideelt set, så understøttede din webshop visning af relaterede produktkategorier på relevante steder, så du ikke behøvede at skrive dig ud af det, men det kan passende være et ønske til næste version af din netbutik.

4) Når du spørger din shopleverandør omkring ønskeliste funktionen, så husk også at spørge om dine kunder kan lægge varer fra andre netbutikker ind på ønskelisten. Du skal helst have et klart og rungende "Ja" til dette spørgsmål. På overfladen virker det lidt åndssvagt at dele ønskelister med konkurrenter, men helt ærligt, hvor mange af os ønsker os KUN varer fra en netbutik? - typisk er det en kombination af offline, online og mere "løse" ønsker som "gavekort til en tøjbutik" og lignende.

Så udfra en teori om at det er bedre at være på en sendt ønskeseddel sammen med en konkurrent end være på en ønskeliste som slet ikke laves/sendes, så er vores gratis GiftManager løsning må slet ikke så tosset endda Wink - man kan forøvrigt høre mere om løsningen (og en række andre nyttige ting) på FDIHs seminar om online julehandel i Århus på torsdag (gratis for medlemmer af FDIH).

Anyway, det blev til (endnu) en lang smøre - håber du kan bruge det til noget.

Mvh Troels Kjems (medejer af GiftManager ApS, hvilket pt. dog blot er lig med frivilligt aftenarbejde og penge op af lommen til drift af servere og andre uundgåelige udgifter Smile).

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)