Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

momsregistrering

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Da jeg er på barsel, kan jeg jo pt. ikke tjene penge.

Min kæreste og jeg vil gernse starte en lille tøjvirksomhed, hvor vi importerer hjem fra USA.

Vi vil gerne momsregistreres. Men det blir jo i min kærestes navn, nu hvor jeg er på barsel. Når min barsel så slutter, kan virksomheden så flyttes over i mit navn? Eller er det ikk bare sådan lige til?

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 22:34
Er du sikker på at du ikke kan have en virksomhed, selvom du er på barsel. Hvis det er et personligt ejet firma ser jeg slet intet problem. Men jeg syntes du skal tale med told og skat omkring det, da de helt sikkert har en løsning.

// Jesper Skov

Tilmeldt 27. Aug 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 01:44
Hvis det er en personlig ejet virksomhed kan du ikke sådan bare uden videre skifte ejer. Da dit CVR nummer som du får fra Told og Skat hænger sammen med dit Person nummer. ( Ihvf. det jeg har fået forklare af SKAT i Aalborg )

Hvis nu din kæreste skal overdrage virksomheden til dig skal han sælge dig aktiverne, og så skal han lukke virksomheden, og du skal så starte en ny virksomhed op selv.

Jeg vil forslå at i måske opretter den som I/S, så længe du er på barsel er det muligt og drive virksomhed, men det kræver du ikke laver et stort overskud, hvad du nok heller ikke gør det første år. 

Men ring til dit lokale SKAT center de kan hjælpe dig.

-Per

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:38
Hej MFC

Jeg vil også forslå at I starter som I/S, da det på baggrund af mine erfaringer vil kunne skabe rammerne for den løsning du ønsker. Her får du lige historien:

For halvandet år siden startede jeg sammen med 2 andre et I/S. Vi var alle under 18, og fik derfor vores forældre/værge til at stå til ansvar for os. I mellemtiden har 1 af os forladt firmaet. Da han skulle skrives ud, sendte vi bare en ny momsregistreringsform ind til Told & Skat, hvor der kun stod 2 af vores navne på (på den måde blev den 3. skrevet fra som indehaver af firmaet). Det samme gjorde vi da jeg blev 18 og selv kunne stå til ansvar. Det er vist en god idé at vedlægge et brev som lige forklarer ændringerne–det har vi i hvert fald gjort hver gang.

Så din kæreste og dig kan jo bare starter et I/S, og når du så er færdig med din barsel kan I jo sende et brev ind hvor I forklarer at din kæreste ikke længere er indehaver samt en ny momsregistreringsform hvor firmaet kun står i dit navn. Hvis der senere er behov for at opgradere til ApS eller A/S, må det jo være muligt at "opgradere" til det uden de helt store omkostninger.

Held og lykke med tøjimporten!
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)