Vi har et site, som hidtil er markedsført udelukkende mod det indiske marked. Nu vil vi lave et nyt site til andre markeder, der grundlæggende tilbyder den samme service, i en lettere modificeret form - og med nyt layout på sitet osv. Men vi vil gerne have det til at ligge på det samme domæne. Vi vil så med ip-check (med mulighed for senere manuelt at vælge et andet land), redirecte brugeren til det indiske site, hvis han kommer fra Indien, og det internationale vice versa. Men vil dette få konsekvens for søgemaskineoptimeringen? Det indhold/keywords, vi optimerer på, kan grundlæggende være de samme - men vil søgemaskinerne opføre sig ''forkert'', hvis man kan blive sendt til to forskellige sites, afhængig af geografisk location? Mvh. Jes |
Det er helt afhængig af hvordan du gør det. Det du taler om er IP-delivery. Du skal finde IP-adresser for regioner eller land-områder, som via et script skal sende brugeren til det site, som hører til det alnd denne bruger kommer fra... Men Google fungerer stort set på den måde idag allerede... hvis du laver forskellige landeområder under dit domæne (f.eks. da.ditdomæne.com for den danske version), så ville disse resultater oftest blive vist i en søgning fra det land man søger.
Prøv og søg på ''spam filter''. Der ligger den danske version af SPAMfighter. Prøv så og søg på den advancerede del af Google og vælg engelsk som sprog, så er det nogle helt andre resultater, men på samme søgeord